Shotgun Forum banner

1959 Auto 5 licht 20---Allemaal origineel

6.1K views 24 replies 20 participants last post by  lcschaf06  
#1 ·
Image
Image
Image
Image
Gestopt bij een nogal grote wapenwinkel in mijn thuisstaat New Hampshire om gewoon rond te kijken en spotte een Browning A 5 in de muur. Van een afstand zag het er best mooi uit, dus ik vertelde de bediende dat ik het geweer wilde zien. Blijkt dat het een 1959, tweede jaar, light 20 was met een 28" Vent Ribbed Modified loop. Het geweer was in uitstekende originele staat. Onnodig te zeggen dat het met me mee naar huis ging. Sorry voor de werkbankfoto's.

#13 ·
Ik heb een paar jaar geleden een A5 20 1958 gekocht - eerste jaar, nummer 58, die vroege A5's met schroeven in plaats van pinnen zijn echt gaaf.
Dat is gaaf. En verrassend. 1958 was het jaar waarin veel veranderingen werden aangebracht aan de Auto-5, waaronder het gebruik van rolpennen in plaats van schroeven om de dragervergrendeling, de patroonstop en de afsnijding vast te houden. Maar ik denk dat bij een geweer dat zo vroeg in het jaar is gemaakt, niet alle veranderingen per se aanwezig zouden zijn.

Ik vraag me af welke andere mods er mogelijk ontbreken op je geweer. Ik zal je niet vragen om het uit elkaar te halen, maar ik zou een foto van de uitwerppoort op prijs stellen.

Bedankt!

#12 ·
OMG, dat zou me een heel gelukkig man maken.

Ruim een maand geleden heb ik een gloednieuwe Light Twelve uit 1973 op de kop getikt. Ik had al een '61 Light Twelve, maar blijkbaar weerhield dat me er niet van om naar mijn portemonnee te grijpen.

Dit weekend meegenomen voor 4 rondes skeet... heb me niet eens voor schut gezet op de baan. Ik kan gewoon niet genoeg krijgen van A5's, geen enkel ander hagelgeweer dat ik liever zou schieten.

Het is degene in het midden.

L-R
1961 Light Twelve 28" Mod, 1973 Light Twelve 26" IC, Pre-War Model 11 20 ga, 28" solid rib IC
Of simpeler gezegd... Mijn trap geweer, skeet geweer en upland veld geweer.