Shotgun Forum banner

3" 28 gauge

9.3K views 45 replies 27 participants last post by  molber  
#1 ·
Ik denk dat we binnenkort niet-toxische munitie zullen moeten gebruiken tijdens de jacht. Konijnenjacht is mijn passie. Ik gebruik momenteel een .410 en vind alles groter dan een 20 gauge onnodig voor konijnen. Omdat TSS zo duur is en staal en bismut het .410-bereik nog meer beperken dan het al is, is 25-30 yards het verste dat ik zal schieten. Ik heb erover nagedacht om een 28 gauge te kopen. Maar dan realiseer ik me dat je niet veel meer pellets krijgt uit een 3/4 oz 28 gauge lading dan uit een 11/16 oz .410 lading. Dus nu denk ik dat een 3" 28 gauge perfect zou kunnen zijn. Wie maakt een 3" 28 gauge? Tot nu toe lijkt de benelli sbe3 alles wat ik kan vinden. Ik geef de voorkeur aan semi-auto en wil graag een vol magazijn, niet slechts 3 patronen. Beretta a400 xplor lijkt geweldig, maar slechts 2 3/4" kamer. Heb ik opties? 144 konijnen gevangen met mijn honden vorig seizoen. 😁 persoonlijk heb ik er 76 gevangen, jachtpartner op de foto
Image

#4 ·
Ik denk dat we binnenkort niet-giftige hagel moeten gebruiken tijdens de jacht. Konijnenjacht is mijn passie. Ik gebruik momenteel een .410 en vind alles groter dan een 20 gauge onnodig voor konijnen. Omdat TSS zo duur is en staal en bismut het bereik van de .410 nog meer beperken dan het al is, is 25-30 yards het verste dat ik zal schieten. Ik heb erover nagedacht om een 28 gauge te kopen. Maar dan realiseer ik me dat je niet veel meer pellets krijgt uit een 3/4 oz 28 gauge lading dan uit een 11/16 oz .410 lading. Dus nu heb ik het gevoel dat een 3" 28 gauge perfect zou kunnen zijn. Wie maakt er een 3" 28 gauge? Tot nu toe lijkt de benelli sbe3 alles te zijn wat ik kan vinden. Ik geef de voorkeur aan semi-automatisch en wil graag een vol magazijn, niet slechts 3 patronen. Beretta a400 xplor lijkt geweldig, maar slechts 2 3/4" kamer. Heb ik opties? 144 konijnen gevangen met mijn honden vorig seizoen. 😁 persoonlijk heb ik er 76 gevangen, jachtpartner op de foto View attachment 112178
Als ik de 410 leuk vond voor de konijnenjacht en ik moest overstappen van lood naar niet-giftige hagel, zou ik waarschijnlijk gewoon een hagelmaat groter nemen en 3" 410 bismut herladen. Of als ik niet wilde herladen, zou ik de 3" 20 ga pakken en 3" staal schieten dat gemakkelijk verkrijgbaar is.

Ik ben opgegroeid met jagen over beagles. Het waren geweldige konijnen- en fazantenhonden. Ik mis die jacht en het eten.

#10 ·
dc477682
Ik hou van konijn, maar met zoveel geoogst zou ik er een paar weg moeten geven. Maar aan de andere kant heb ik meer fazant en korhoen dan ik kan eten. Om terug te komen op je vraag, ik denk dat je de Benelli leuk zou vinden. Ik heb een 20 ga Legacy en het is zonder twijfel mijn favoriete semi-auto in sub-gauge. Hij is licht, zwaait mooi en schiet raak met staal of lood. Een Benelli 28 ga staat op mijn shortlist, maar dat geldt ook voor een paar andere. Leuke honden en veel succes met je zoektocht naar een nieuw wapen. Laat ons weten wat je uiteindelijk krijgt.

#12 ·
Ik denk dat we uiteindelijk niet-giftige hagel moeten gebruiken tijdens de jacht. Konijnenjacht is mijn passie. Ik gebruik momenteel een .410 en vind alles groter dan een 20 gauge onnodig voor konijnen. Omdat TSS zo duur is en staal en bismut het .410 bereik nog meer beperken dan het al is, is 25-30 yards het verste dat ik schiet. Ik heb erover nagedacht om een 28 gauge te kopen. Maar dan besef ik dat je niet veel meer pellets uit een 3/4 oz 28 gauge lading krijgt dan uit een 11/16 oz .410 lading. Dus nu heb ik het gevoel dat een 3" 28 gauge perfect zou kunnen zijn. Wie maakt een 3" 28 gauge? Tot nu toe lijkt de benelli sbe3 alles wat ik kan vinden. Ik geef de voorkeur aan semi-automatisch en wil graag een vol magazijn, niet slechts 3 patronen. Beretta a400 xplor lijkt geweldig, maar slechts 2 3/4" kamer. Heb ik opties? 144 konijnen gevangen met mijn honden vorig seizoen. 😁 persoonlijk heb ik er 76 gevangen, jachtpartner op de foto View attachment 112178
Niemand maakt een 3" 28-gauge, maar er zijn ladingen voor 7/8-oz 28-gauge, je hoeft alleen de wads en laadgegevens te vinden. Misschien Ballistic specialties Inc. Ik denk dat ze in Minnesota zitten.
Mike

#14 · (Edited)
Niemand maakt een 3" 28-gauge
Jawel, dat doen ze. Hier zijn er een paar:

#16 ·
…Dus nu heb ik het gevoel dat een 3" 28 gauge perfect zou kunnen zijn. Wie maakt er een 3" 28 gauge?
Ik heb. Benelli Ethos 3" 28ga, erg mooi geweer en de 28 lijkt beter te doden dan het zou moeten. Vorig jaar gebruikt op wilde fazanten in SD en het werkte erg goed.

Ik wil er alleen op wijzen dat een Ethos in 28 5,5 pond weegt (volgens de Benelli catalogus) en een Ethos in 20 5,6. Dat is allebei met 26" lopen. Dus beide erg licht en in wezen hetzelfde gewicht.

De munitie, tox of niet-tox, zal altijd aanzienlijk goedkoper zijn voor de 20. Hoe dan ook, echt mooie geweren.

Succes!

#20 ·
Je kunt 2 3/4 inch, 1oz 28-gauge patronen krijgen
Je kunt ze in de winkel kopen, en je kunt ook je eigen 1 ounce 2-3/4 inch 28 gauge hagelpatronen laden. Dat laatste is wat ik doe. Bij het zelf rollen is het testen van druk en snelheid naar mijn mening een must.

#18 · (Edited)
dc47,

Als je een moderne 3" 28 gauge geweer wilt, maakt Huglu de 200A en het is een 3" kamergeweer. Ik bezit er een en heb nog nooit een enkel probleem gehad. Ik gebruik de 2 3/4" patronen de hele tijd in haar, de B&P 15/16 patronen of de RST Pigeon patronen, ze zijn moordend voor korhoenders en houtsnippen, heb een paar konijnen gedood met de #6, dus ik weet dat ze goed voor je zullen werken.
Ik zie echt geen behoefte aan de 3" 28 gauge patronen, gebruik ze als je wilt. Mijn andere 2 moderne 28 gauge geweren, de CZ Bob White G2 en de Tristar Bristol Silver, zijn ook gekamerd voor 3" patronen. Ik heb ze gebruikt voor de jacht en het schieten van kleiduiven, en tot nu toe hebben ze geen problemen gehad. De Bristol Silver is eigenlijk het mooiere geweer, met een gewicht van 5,4 lbs, met degelijk Turks walnoothout en conservatieve gravure, en inschroefbare chokes, zeker een mooi konijn- en korhoendergeweer. De mijne wordt meestal gebruikt voor de vogeljacht.

alles goed,

Pine Creek/Dave
L.C. Smith Man

Tristar Bristol Silver 28 gauge met 3" kamers.
Image

CZ Bob White G2, 28 gauge met 3" kamers.
Image

Huglu 200A 28 gauge met 3" kamers.
Image

• Like
Reactions: drmass1
#21 ·
Ik denk dat we binnenkort niet-giftige hagel moeten gebruiken tijdens de jacht. Konijnenjacht is mijn passie. Ik gebruik momenteel een .410 en vind alles groter dan een 20 gauge onnodig voor konijnen. Met TSS dat zo duur is, en staal en bismut die het bereik van de .410 nog meer beperken dan het al is, is 25-30 yards het verste dat ik zal schieten. Ik heb erover nagedacht om een 28 gauge te kopen. Maar dan realiseer ik me dat je niet veel meer pellets krijgt uit een 3/4 oz 28 gauge lading dan uit een 11/16 oz .410 lading. Dus nu denk ik dat een 3" 28 gauge perfect zou kunnen zijn. Wie maakt er een 3" 28 gauge? Tot nu toe lijkt de benelli sbe3 alles te zijn wat ik kan vinden. Ik geef de voorkeur aan een semi-automaat en wil graag een vol magazijn, niet slechts 3 patronen. Beretta a400 xplor lijkt geweldig, maar slechts 2 3/4" kamer. Heb ik opties? 144 konijnen gevangen met mijn honden vorig seizoen. 😁 persoonlijk heb ik er 76 gevangen, jachtpartner op de foto View attachment 112178
Ik ben een grote fan van de 28ga en heb honderden fazanten gedood met 2 3/4 inch patronen. De 3/4 oz 28 ga lading bevat misschien maar een paar pellets meer dan de 3 in 410, maar ik denk dat je een veel beter patroon krijgt. Mijn nieuwste 28 is de F.A.I.R. Iside die wordt geleverd met 3 inch kamers, rechte kolf en dubbele trekkers. Hij weegt ongeveer 5 1/2 pond en draagt erg comfortabel. Ik schiet er erg goed mee op skeet en kijk ernaar uit om hem komende herfst op vogels te gebruiken. Ik krijg zelden een vogel met een 3e schot tijdens de jacht, dus ik heb geen automaat nodig.
Zoals anderen al hebben opgemerkt, kan het moeilijk zijn om de 3 inch patronen te vinden.
Succes!

#25 ·
Ik ben een grote fan van de 28ga en heb honderden fazanten gedood met 2 3/4 inch patronen. De 3/4 oz 28 ga lading bevat misschien maar een paar pellets meer dan de 3 in 410, maar ik denk dat je een veel beter patroon krijgt. Mijn nieuwste 28 is de F.A.I.R. Iside die wordt geleverd met 3 inch kamers, een rechte kolf en dubbele trekkers. Hij weegt ongeveer 5 1/2 pond en draagt erg comfortabel. Ik schiet er erg goed mee op skeet en kijk ernaar uit om hem volgend najaar op vogels te gebruiken. Ik krijg zelden een vogel bij de 3e schotjacht, dus ik heb geen automaat nodig.
Zoals anderen al hebben opgemerkt, kan het moeilijk zijn om de 3 inch patronen te vinden.
Succes!
Ik vroeg me eigenlijk af of de Iside 3" kamers had. Ik heb het op een paar websites gezien en sommigen zeggen 2,75" en anderen 3"

Welke lengte lopen heb je??

#22 ·
De oorspronkelijke poster dc477682 vroeg naar 28 gauge 3 inch geweren waarin hij staal of bismut kon gebruiken om een grotere lading van die niet-giftige soorten hagel te krijgen, omdat hij denkt dat lood binnenkort in alle soorten jacht met hagelgeweren verboden zal worden. Voor zover ik weet, zijn er geen 2 3/4 inch 28 gauge 1 ounce patronen beschikbaar voor staal of bismut hagel.

#23 ·
1 ounce stalen hagel in een 3" 28 gauge lading zou een wad vereisen die voor zover ik weet nog niet in de detailhandel bestaat. Voor staal moet je alle hagel in de wad omsluiten.

1 ounce bismut moet haalbaar zijn. Je kunt 7/8 ounce in een 2-3/4" huls krijgen.

#27 ·
De O/Us en SxS zijn mooi, maar de OP wilde meer dan 2 schoten. Een "Ik geef de voorkeur aan semi-auto en wil graag een vol magazijn, niet slechts 3 patronen." is wat hij zei.

Welnu, het Benelli 28 magazijn is 2+1 voor in totaal 3. Echter, de Benelli 20ga is 4+1. Genoeg munitie en 20ga niet-toxisch zal altijd goedkoper en gemakkelijker te vinden zijn dan 28.

Mijn $0,02 is ALS niet-toxisch en een grote munitievoorraad in een zeer lichte SA-hagelgeweer de belangrijkste vereisten zijn, zou ik voor de Benelli 20ga gaan. Veelzijdiger dan de 28 in niet-toxische ladingen en magazijncapaciteit. Dat zeg ik, ook al vind ik mijn Ethos 28 erg leuk.

#29 ·
De O/U's en SxS zijn mooi, maar de OP wilde meer dan 2 schoten. Een "Ik geef de voorkeur aan semi-auto en wil graag een vol magazijn, niet slechts 3 patronen." is wat hij zei.

Welnu, het Benelli 28 magazijn is 2+1 voor in totaal 3. Echter, de Benelli 20ga is 4+1. Genoeg munitie en 20ga niet-toxisch zal altijd goedkoper en gemakkelijker te vinden zijn dan 28.

Mijn $0,02 is ALS niet-toxisch en een grote munitievoorraad in een zeer lichte SA-hagelgeweer de belangrijkste vereisten zijn, zou ik voor de Benelli 20ga gaan. Veelzijdiger dan de 28 in niet-toxische ladingen en magazijncapaciteit. Ik zeg dat, ook al vind ik mijn Ethos 28 erg leuk.
Ja, dat besef ik. Wilde alleen de Iside vermelden voor iedereen die een echt mooie 28ga dubbel wil met 3" kamers.
Ik heb al 40 jaar niet meer op konijnen gejaagd, dus ik weet niet hoe nuttig een 3e schot is....

#35 ·
Degenen die vinden dat een 2 3/4" 28 ga onvoldoende is, moeten een 20 ga nemen en dat is met 2 3/4" of 3" hulzen. De capaciteit van een 2 3/4" 28 met 7/8 oz of 1 oz is alles wat nodig is met de opties van pellets met een hogere dichtheid! Ik ben geen konijnenjager met een shotgun, maar voor watervogels kan de 28 concurreren met een 10 ga!

#37 ·
Ik denk dat we binnenkort niet-giftige hagel moeten gebruiken tijdens de jacht. Konijnenjacht is mijn passie. Ik gebruik momenteel een .410 en vind alles groter dan een 20 gauge onnodig voor konijnen. Omdat TSS zo duur is en staal en bismut het bereik van de .410 nog meer beperken dan het al is, is 25-30 yards het verste dat ik zal schieten. Ik heb erover nagedacht om een 28 gauge te kopen. Maar dan besef ik dat je niet veel meer pellets uit een 3/4 oz 28 gauge lading krijgt dan uit een 11/16 oz .410 lading. Dus nu heb ik het gevoel dat een 3" 28 gauge perfect zou kunnen zijn. Wie maakt er een 3" 28 gauge? Tot nu toe lijkt de benelli sbe3 alles te zijn wat ik kan vinden. Ik geef de voorkeur aan een semi-automaat en wil graag een vol magazijn, niet slechts 3 patronen. Beretta a400 xplor lijkt geweldig, maar slechts 2 3/4" kamer. Heb ik opties? 144 konijnen gevangen met mijn honden vorig seizoen. 😁 persoonlijk heb ik er 76 gevangen, jachtpartner op de foto View attachment 112178
Veel opties in OU's, Turkse geweer, Italiaans, ATI semi-automaat, tristar komt er een uit, beretta, Benelli, pointer.
Fio, boss, Rio, federal, hevi bieden allemaal 3" opties. Sommigen hebben zelfs lood.

Voor de goede orde, het herladen van 0,75 oz + Bis, lood of HTL is vrij eenvoudig, maar meer dan 0,81 oz in de 28 is niet echt nodig. Ik heb ganzen gedood met bismut 4's 0,81 oz. Konijnen, ik weet zeker dat bismut 6, lood 6, hw13 6 allemaal effectief zouden zijn op die afstanden, in 2,75" ladingen.