Ja, dit is een enorm probleem geweest hier in de VS, tenminste dat las ik op internet.......
_
FWIW, ik heb hier op SGW meerdere threads gelezen waarin staat dat hagelgeweren niet langer proefondervindelijk worden getest, maar ik heb nog nooit iemand foto's van de loop (lopen) zien laten zien zonder proefmerken. Ik heb nog nooit een hagelgeweer gekocht dat geen proefmerken had. De fabrikanten zijn onder meer Remington, Mossberg, Beretta, Benelli, Ithaca, Browning en enkele oudere hagelgeweren van Hunter Arms en Winchester. Ze hebben allemaal ergens op de loop proefmerken. Randy beweert dat geen enkele wapenfabrikant in de VS hagelgeweren proefondervindelijk test, omdat SAAMI-normen alleen vrijwillig zijn en niemand SAAMI-normen volgt, ook al zijn de mensen die de normen schrijven en ermee instemmen de wapenfabrikanten. Dat is alsof je de regels maakt en je dan niet aan je eigen regels houdt........hoe denk je dat dat stand zou houden in de rechtbank?
Draden als deze zijn de exacte reden om niets te geloven wat je op internet leest.
Bedankt Randy. Met je connecties zou je in staat moeten zijn of zijn geweest om Mossberg en Winchester hun vuurwapens te zien proefondervindelijk testen in New Haven, CT. Of werden al die duizenden lege proefladingshulzen die we moesten scheiden en weggooien van beide bedrijven ons gewoon gegeven om ons van het spoor van hun verraderlijke bedrijfsmethoden te halen?
Het is een buitengewone bewering dat "
fabrikanten zijn onder meer Remington, Mossberg, Beretta, Benelli, Ithaca, Browning en enkele oudere hagelgeweren van Hunter Arms en Winchester. Ze hebben allemaal ergens op de loop proefmerken."
Ik heb veel oude Ithacas. De enige met proefmerken zijn de "flaming bomb" markering van de Ordinance Dept. uit de oorlogstijd. Het stempelen van "proefondervindelijk getest" betekent niet dat het naar een onafhankelijk proefhuis is gestuurd. Er zijn geen onafhankelijke proefhuizen in de VS. Ik geloof dat het betekent dat iemand het pistool in de fabriek heeft afgevuurd. (Dat is geen CIP-proefondervindelijk testen, maar het is beter dan niets.)
Als 100% van alle Mossberg-hagelgeweren in de fabriek is getest, wil ik graag verschillende bronnen zien om die bewering te verifiëren. Ik zal veel dingen op internet geloven! Deze dingen hebben verschillende onafhankelijke bronnen die dezelfde bewering aantonen.
Buitengewone beweringen vereisen buitengewoon bewijs.
Dus... merken die op de loop zijn gestempeld, zijn geen 'proefmerken', tenzij ze het officiële merkteken van een proefhuis zijn, dat ook een datering van het merkteken omvat.
Bekijk de YouTube-video's in Post No. 31.
Als je er echt zeker van wilt zijn dat een klus goed wordt gedaan, laat hem dan inspecteren door iemand die geen belang heeft bij de uitkomst. Daarom is de man die de brug inspecteert niet van het bedrijf dat hem heeft gebouwd.
Als het gaat om in Italië gebouwde hagelgeweren, moet elk gemaakt hagelgeweer worden beproefd. Ik geloof dat in Engeland en de EU elk gebruikt hagelgeweer dat wordt verkocht nog steeds moet worden beproefd of opnieuw worden beproefd. Het wijzigen van de kamer of het honen van de loop zou opnieuw beproeven vereisen. Ik weet niet welke andere dingen een herproef veroorzaken.
Heb je je ooit afgevraagd waarom dure hagelgeweren het gewicht van de loop erop gestempeld hebben? Zodat ze opnieuw kunnen worden gewogen. Als ze lichter zijn, heeft iemand iets weggeslepen.
Oude wapens kunnen de kamers beginnen uit te rekken... en dat soort dingen. Als dat het geval is, wil ik het graag weten.