Shotgun Forum banner

Eagle Brand shot ??

1.4K views 24 replies 21 participants last post by  joemullen219  
#1 · (Edited)
Sportsman Warehouse houdt een uitverkoop van #8 1/2 hagel, 13,3% korting, gratis verzending; 25 lbs. voor $51,97! Het merk is Eagle Magnum hagel. Is dat merk goed?? Weet iemand een betere prijs voor #8 of maat 8 hagel. Dit is voor een 410.

#20 ·
Sommige mensen hebben gemerkt dat het ongeveer een halve maat kleiner uitvalt. Ik heb dat gezien, maar ik heb ook gezien dat het qua maat klopt, dus het kan een beetje een gok zijn.
Maat is niet de grootste zorg bij het laden van Eagle-hagel in de 410. Je grootste zorg zal hagelbruggen in de valbuis zijn.

Ik ken meerdere mensen die dit hebben ervaren in MEC progressieven, mezelf incluis, en één persoon die een Spolar gebruikt.

We houden allemaal van de economische prijs van Eagle-hagel, en we gebruiken het allemaal in de grotere kalibers waar het niet bruggen in de valbuis.

Ik raad aan om het in de 410 te vermijden en het zeker niet te laden voor competitie-munitie... het is te zacht en patroneert niet zo goed en raakt niet zo hard als 6% munitie.

Een andere zorg is het aantal pellets. Het lagere antimoongehalte resulteert in een hoger gemiddeld gewicht per pellet en een lager aantal pellets bij het blijven onder de NSSA-maxima.

Koop het als je kunt, het is de goedkoopste die er is en de beste keuze om de herlaadkosten tot een minimum te beperken. :)

#7 ·
Ik heb gebruikt voor 5-stand en sporting clays in mijn 3/4 oz 12 en 20 herlaadbeurten; met behulp van 1 vernauwing strakker dan normaal, verplettert het doelen

#14 ·
Eagle schiet veel in mijn herlaadbeurten, zoals Top Gun en Gun Club munitie. Op veertig yards met een .022" choke (U3) plaatst het 56% van de lading in een cirkel van 30". Dezelfde geweer, choke, lading behalve met West Coast hagel, op 40 yards is 77% in een cirkel van 30". Heper is zelfs nog beter met 82%.

Ik laat iemand Spartan en West Coast naar me opsturen om ze op het patroonbord te vergelijken. Als ik wat Eagle heb, ben ik er vrij zeker van, zal ik alle 3 testen. Het kan me een week of 2 kosten om het gedaan te krijgen, maar ik zal het doen en ik zal de resultaten plaatsen. Ik heb ook wat West Coast en dat zal ik ook meenemen. Dus het zal Spartan, Eagle en 2 verschillende partijen West Coast zijn.

Ik ben hierin wel geĂŻnteresseerd, want ik heb de West Coast (samen met de Heper) ongeveer 2 jaar geleden getest. De Eagle was ongeveer 7 jaar geleden. Ik zou graag willen zien of er een verandering is.
Kijk er naar uit.

Het is alles wat ik lokaal kan krijgen, tenzij ik geluk heb en gratis verzending vind of een derde partij die andere merken verkoopt.

Ik behoor ook tot de groep "Eagle werkt geweldig tot 40 yards". Verder dan dat, pak ik fabriek AA of STS…

#12 ·
Ja, ik ben het eens met de meeste berichten hierboven. Eagle werkt OK. Voor mijn locatie is het de beste waarde waar ik toegang toe heb. Ik schiet SC en gebruik meestal LM. Ik denk dat de Eagle het prima doet tot ongeveer 40 yards. Daarbuiten, wat we niet zo vaak zien, krijg ik betere resultaten met AA factory Sporting Clay-ladingen. Ik houd geen score bij met mijn vrienden. Als ik een gesp of wat contant geld zou proberen te winnen, zou ik misschien een schot gebruiken dat iets beter is dan Eagle.

#15 ·
Ik heb dit onlangs gepatrooneerd: "Heper patroonvorming vs. Eagle en commerciële hulzen". Eagle is 4% antimoon. Eagle patroneert meer als 2% commerciële hagelpatronen (Super Target, Top Gun, Gun Club), terwijl Heper (6%) en STS (6%) hagelpatronen meer als 5% of 6% commerciële hagelpatronen (B & P, STS, AA) patroneeren. Op ALLE afstanden patroneert Eagle niet zo goed als 6% hagel, hoewel de meesten hier tevreden zijn met de patronen op 35-40 yards en het aanbevelen voor skeet (< 40) en 16 yd trap (gemiddeld ~ 35 yards).

De verkoop is alleen voor 8 1/2. De site zegt dat de meeste mensen #8 of #7.5 aanbevelen voor sporting clays, #7.5 voor de langere afstanden, maar #9 voor skeet.

De #8 bij Sportsman is $65 met belasting - wat dezelfde kosten waren voor STS verzonden en slechts $2 minder dan Heper verzonden. Eagle bij de herlaadwinkel het dichtst bij mij in de buurt is $57, maar het is een rit van 4 uur heen en terug. Vroeger kocht ik Eagle lokaal, of bij de herlaadwinkel als ik in de buurt was. Nu gebruik ik alleen Heper of STS voor mijn herladen.

#21 ·
Gisteren twee 8.5s besteld. Vorige week 100 met ze geschoten vanaf 16. Giterdun.
100 schieten vanaf de 16 yard lijn zegt niets over de kwaliteit van de Eagle shot.

Het zegt alles over de vaardigheden van de schutter.

Harder schot zal niet leiden tot hogere scores en zachter schot zal er niet voor zorgen dat je mist.

Het verschil is hoe hard je het doelwit raakt als je je schot centreert.

Sommige mensen zijn blij om hun weg rond 100 trap- of skeetdoelen te chippen en te chunken, en dat is prima.

Andere mensen proberen hun hits te centreren en putten vertrouwen uit het hard raken van de doelen.

Dat is het voordeel van harder schot voor skeet en trap, en ik ben er zeker van dat harder schot een nog grotere impact heeft op de patronen van langere sporting clays schoten. :)

#23 · (Edited)
Ik heb gemerkt dat de #8 hagel af en toe vast komt te zitten op mijn MEC 9000 voor de 410! Ik heb er een gewoonte van gemaakt om lichtjes op de hagelbuis te tikken voordat ik de buis uit de wadgeleider trek. De 410 is zeker een ander beest dan het herladen van 12 gauge op een MEC 9000. Er is veel meer concentratie voor nodig en je kunt niet eens een beetje ontspannen, zoals bij 12 gauge. Dit is mijn eerste uitstapje naar het herladen van 410 en het is een uitdaging geweest, maar ik begin er de smaak van te pakken :)