Shotgun Forum banner

Korhoen geweren onder $800

13K views 68 replies 35 participants last post by  BatBoy  
#1 ·
Ik ben dit najaar begonnen met het jagen op korhoenders en ik heb het erg naar mijn zin. Ik gebruik een 12ga 870 express die voorlopig prima werkt, maar ik denk erover om een ​​hagelgeweer te kopen dat beter zou kunnen werken in het korhoenderbos. Zijn er exemplaren die de moeite waard zijn om te overwegen in de prijsklasse onder de $800, of moet ik gewoon bij de oude 870 blijven?

#2 ·
Als dat mijn absolute budget was, en ik een nieuw pistool wilde, zou ik gaan voor een beter gemaakte Turkse semiautomaat, een mossberg sa 20 of een Weatherby element. Een CZ bronze krijgt goede recensies van degenen hier die er een bezitten. Persoonlijk zou ik @400 aan mijn budget toevoegen en gaan voor een nieuwe Benelli M2 20ga.

#3 ·
Ik ben dit najaar net begonnen met het jagen op korhoenders en ik heb het erg naar mijn zin. Ik gebruik een 12ga 870 express die voorlopig prima werkt, maar ik denk erover om een shotgun te kopen die beter zou kunnen werken in het korhoenderbos. Zijn er in de prijsklasse van minder dan $800 die de moeite waard zijn om te overwegen, of moet ik gewoon bij de oude 870 blijven?
Het kan helpen om te begrijpen hoe je huidige wapen momenteel niet goed genoeg werkt... actie, balans, gewicht, kaliber, etc?

#5 ·
Omdat het je eerste herfst is en nu richting november gaat, zou ik bij de Express blijven.....leer dan wat voor jou werkt, wat je leuk vindt, spaar wat meer, bekijk de winter en zoek dan in het voorjaar een, zeg, 20 gauge semi-auto dicht bij 6# of iets meer in verbeterde cilinder.

Je zult allerlei adviezen vinden en Turks is solide.
Wees je bewust van mensen die je in de richting van hun eigen voorkeur sturen, hoewel.....dat advies is vaak meestal voor hen.

Succes...is er een pup betrokken bij je vogeljacht?

#12 ·
Omdat het je eerste herfst is en nu richting november gaat, zou ik vasthouden aan de Express.....leer dan wat voor jou werkt, wat je leuk vindt, spaar wat meer, bekijk de winter en zoek dan in het voorjaar een, zeg, 20 gauge semi-auto dicht bij 6# of iets meer in verbeterde cilinder.

Je zult allerlei adviezen vinden en Turks is goed.
Wees je bewust van mensen die je in een richting sturen die hun eigen voorkeur heeft, hoewel.....dat advies is vaak vooral voor hen.

Succes...is er een pup betrokken bij je vogeljacht?
Ga met veel wapens om. Als je er een vindt die je niet kunt neerleggen, dan is dat degene die je wilt.

#6 ·
Verhoog dat budget een beetje en koop een mooie, lichte Benelli Montefeltro in 20 ga. Of misschien een Franchi Affinity in 20 ga. Of

Jammer dat die 20 ga geen 26" loop heeft.

RemArms maakt wel een 20 ga 870 Fieldmaster.

#10 ·
Overweeg je geen dubbele geweren? Als je echt van korhoenders jagen houdt, moet je een traditioneel geweer nemen. Een CZ Bobwhite G2 zou een goede keuze zijn. Lichtgewicht snel geweer met splinter voorhout en rechte kolf. Een klassiek korhoendergeweer. Het is een goed gemaakt geweer voor de prijs; het is te koop voor ongeveer $ 800. Ik heb er twee: een 20 en 28 gauge. Erg blij mee.

#11 · (Edited)
Augieoutdoors,
Ik ben het eens met DoublesForever. Ik bezit een CZ Bob White G2, 28 gauge en voor het geld is het moeilijk te verslaan.
Mijn geweer functioneert altijd perfect, de meeste zijn mooi licht, ongeveer 5,6 lbs. 5 Schroef in chokes, DT, degelijk Turks walnoothout, 14 1/2" LOP. Dodelijke kleine korhoen- en houtsnippengeweer, zwaait goed en is redelijk in balans, het zijn een traditioneel korhoen- en houtsnippengeweer, waarschijnlijk de beste van de Turkse instapgeweren met kistslot. Wordt geleverd met een koffer van de fabrikant en slipcovers en een chokesleutel. De geweren zijn correct gereguleerd voor het schieten op vogels. Voor zover ik weet is de 20 gauge ook een vergelijkbaar geweer. Ik bezit er echter nog geen.

In uw prijsklasse is het het enige traditionele korhoengeweer dat ik zou aanbevelen. Net buiten uw budget valt de Tristar Bristol Silver 28 gauge, een ander goed instapkorhoengeweer, in feite zijn beide dubbelloopsgeweren geweren van gemiddelde kwaliteit, voor een instapprijs. Ik heb zelf net de Bristol Silver 28 gauge besteld, hij was in de aanbieding bij Midway.
Meestal kunt u deze geweren kopen via Buds Gun Shop. Ik heb de Bristol Silver 28 via Midway gekocht, in de aanbieding.

alles is goed,

Pine Creek/Dave
L.C. Smith Man

CZ Bob White G2, 28 gauge SXS dubbelloopsgeweer.
Image

#13 ·
Je hebt de grootste hobby ontdekt die een buitenmens kan vinden. Gefeliciteerd!

Het is duidelijk dat je de voordelen van lichtere, snellere geweren voor korhoenders al hebt ingezien. De mogelijkheid om een ​​directe tweede schot af te vuren, kan echt cruciaal zijn om een ​​vogel in je vest te krijgen, vooral in het vroege seizoen. Alle bovenstaande adviezen zijn fantastisch.

Korhoender- en houtsnippenvissen is een verslaving voor mij. Ik geniet ervan om een ​​erfstuk Ithaca 37 mee te nemen voor de af en toe een fazantenjacht, maar als mijn vizsla's wijzen in een dekking die zo dik is dat ik mijn shotgun nauwelijks kan monteren, wil ik iets snellers.

Fijne jacht!

#15 ·
Het is voor mij vooral de gewichtsfactor.
Ik ben een 28ga fan voor patrijs (korhoen). Aangezien je al bekend bent met een 870, stel ik voor om de gebruikte markt in de gaten te houden voor een 870 in 28, of het nu een Wingmaster of een veldklasse Express is, zoals ik er een heb.
Patronen zijn duurder, maar zeker de moeite waard IMO.

Als ik er een kon vinden, zou ik graag die Mossberg SA-28 willen uitproberen.

#17 · (Edited)
Augie,
IMO moet je je geld sparen en het hoogste kwaliteit geweer kopen dat je je kunt veroorloven. Ik raad al mijn klanten altijd de klassieke Amerikaanse en beste Duitse, Italiaanse of Spaanse dubbelloops geweren aan, en help ze zelfs bij het kopen.
IMO zijn de meeste instapgeweren het bezit niet waard, maar er zijn er een paar die met een gemiddelde kwaliteit zijn gemaakt. Denk eraan dat de kwaliteitscontrole bij de aankoop van deze moderne geweren wisselvallig kan zijn.
Je kunt meestal een hoogwaardig Amerikaans Classic dubbelloops geweer vinden voor ongeveer $ 1.200 als je rondkijkt.

Alles goed,

Pine Creek/Dave
L.C. Smith Man

Er is vandaag geen modern instap dubbelloops geweer gebouwd dat kan tippen aan het L.C. Smith 00 Grade 20 gauge dubbelloops geweer, ik heb vorig jaar minder dan $ 1.200 voor dit geweer betaald. Als dit hoogwaardige geweer vandaag de dag zou worden gemaakt, zou het meer dan $ 5.000 kosten.
Image

Als je een hoogwaardig 16 gauge dubbelloops geweer wilt/nodig hebt, zijn ze ook verkrijgbaar voor iets meer geld, in feite kosten de meeste 20 gauge geweren vandaag de dag meer geld.
Image

#19 ·
Ik was online aan het kijken naar een paar o/u's in mijn prijsklasse en ik zag de cz upland ultralight. Enige gedachten over dit wapen? Ik weet dat het waarschijnlijk niets is zoals wapens van $1000 en meer, maar ik heb een vrij strikt budget, dus die wapens zijn nu niet echt een optie voor mij.
Ik had er een en vond het niets. Ingeruild voor een Beretta silver Mallard en een paar dollar. Die gebruikte silver Mallard heeft veel dingen geschoten.

Semi-automaten zijn de beste waarde in uw prijsklasse.

Ik hou niet van Turkse wapens, maar om volledig transparant te zijn, ben ik erg in de verleiding geweest om een Tristar Viper G2 of de Weatherby Element/Mossberg SA uit te proberen.

Die Impala waar Randy de link naar plaatste, is een ongelooflijk goedkope manier om in een S/A te komen, hoewel ik betwijfel of er veel gewichtsbesparing is ten opzichte van uw 870.

#22 ·
Ik weet dat dit een compleet ander onderwerp is dat ik waarschijnlijk niet eens ter sprake zou moeten brengen, maar zou u een SxS aanbevelen boven een o/u voor een korhoendergeweer? Sorry als dat een domme vraag is, maar ik ben nieuw met hagelgeweren in het algemeen.
Nee.

Maar iedereen kan een goed klinkend argument maken voor bijna elk hagelgeweer... het hangt er gewoon van af welke bijzonderheden of, vooral, welke voorstelling van het enigszins sterk variërende korhoenderjachtproces men persoonlijk het belangrijkst wil aannemen.
'Traditie' is bijvoorbeeld een pad dat het potentieel heeft om mensen in een snel ronddraaiende aanval van... beste keuze te sturen.

#25 · (Edited)
Interessant... Ik geloofde de OP toen hij verklaarde dat deze laatste vraag een compleet ander 'onderwerp' was dan het origineel.

In die richting wil ik eraan toevoegen dat een SxS of O/U wat gemakkelijker veilig te maken is rond een staande hond.... nauwelijks een deal-breaker maar in sommige terreinen.... gewoon gemakkelijker en sneller.
Tussen de twee opties bestaat echter geen voordeel met betrekking tot het veilig maken.

#26 ·
Als traditie je doel is, zou je een degelijk gebruikt model 59 Winchester kunnen oppakken, zoals Frank Woolner aanbeveelde in zijn boek "Grouse And Grouse Hunting", of misschien een gebruikte model 10 Remington pomp, zoals die van Burton Spiller's maat. Ik weet dat het misschien boers klinkt voor de GBE-aanhangers, maar de traditie van de Ohio, Kentucky, Virginia ruigpootjacht identificeerde zich veel meer met een Browning A5 dan met een SxS. Ik droeg alles van een Beretta BL3 20ga tot een 59Winchester auto. Mijn persoonlijke beste verhoudingen waren met een Remington 1100 special field 20ga. De OP zou er goed aan doen om er een paar te proberen en te kijken wat het beste voor hem werkt.
Nee

Maar iedereen kan een goed klinkend argument maken voor bijna elk hagelgeweer.....het hangt er gewoon van af welke bijzonderheden of, vooral, welke voorstelling van het enigszins sterk variërende ruigpootjachtproces men persoonlijk het belangrijkst wil aannemen.
'Traditie' bijvoorbeeld is een pad dat het potentieel heeft om mensen in een snel ronddraaiende aanval van... beste keuze te sturen.

#29 ·
Als traditie je doel is, zou je een fatsoenlijk gebruikt model 59 Winchester kunnen oppakken, zoals Frank Woolner aanbeval in zijn boek "Grouse And Grouse Hunting", of misschien een gebruikte model 10 Remington pomp, zoals die van Burton Spiller's maat. Ik weet dat het misschien boers klinkt voor de GBE-aanhangers, maar de traditie van de korhoendersjacht in Ohio, Kentucky en Virginia identificeerde zich veel meer met een Browning A5 dan met een SxS. Ik heb alles gedragen, van een Beretta BL3 20ga tot een 59Winchester auto. Mijn persoonlijke beste verhoudingen waren met een Remington 1100 special field 20ga. De OP zou er goed aan doen om er een paar te proberen en te kijken wat het beste voor hem werkt.
In Cabela's nu... Wachten op NICS...

#27 ·
Augie,
Wij doorgewinterde Grouse-jagers noemen de Grouse-jagers die O/U-geweren gebruiken, als overstappen naar de duistere kant. In onze familie werden SXS dubbelloops geweren gebruikt om op Grouse te jagen gedurende vele generaties voordat mijn broer zijn O/U dubbelloops geweren begon te gebruiken. Het traditionele Grouse-geweer is altijd een SXS dubbelloops geweer geweest. Veel van de moderne Grouse-jagers gebruiken nu O/U dubbelloops geweren, en het is acceptabeler geworden om dat te doen.

alles is goed,

Pine Creek/Dave
L.C. Smith Man

#28 ·
Image

Image

Mijn lelijke Benelli ultralight 20ga deed het afgelopen week best goed in Minnesota....

Ik ben het echter met Dave eens. Een goede SxS is correct. Wat dat ook waard is voor je.

Maar nogmaals, ik zou op zoek gaan naar een goede S/A en gewoon opletten voor de hulzen in het veld.

#32 · (Edited)
Je moet oppassen bij het kopen van een o/u. Zoek altijd naar een foto met de hendel "rechts van het midden" en sla een online te koop staand geweer over als ze geen foto hebben van de hendel met de actie gesloten of je er geen willen sturen. De bovenstaande pistool staat bijvoorbeeld op het punt dat ik het niet eens zou overwegen om het te kopen