Deze afgelopen maand, omdat ik een nieuwe Ryman/Old Hemlock Orange Belton pup heb ontvangen, heb ik een aantal van mijn aantekeningen over hondentraining herzien die George Ryman mij had doorgegeven. Een van de terugkerende instructies van George was om zijn Grouse Dogs niet te overtrainen, dat zijn raslijn over vele jaren was ontwikkeld en de genetische afdruk voor het jagen op Grouse van topklasse was. Het overtrainen van een van zijn Ryman-honden belemmert in feite het vermogen van de hond om de strijd aan te gaan met Gods grootste wilde vogel, de Ruffed Grouse. Hoewel een terugroepcommando zeker nodig is en spelletjestraining ook, moet een Ryman Grouse Dog naar het bos worden gebracht en losgelaten worden om van de daadwerkelijke Grouse-jacht te leren waarvoor hij is gefokt. Ik zag George Ryman dit tegen bijna elke sportman zeggen die zijn nieuwe pup ophaalde, door de jaren heen. Hij instrueerde me hoe hij wilde dat zijn Grouse Dogs begonnen, en geloof me, ik deed wat me werd verteld. Ik kijk ernaar uit om Pine Creek Ryman Daisy Mae de komende maanden in het grote bos te laten rennen, we hebben genoeg Grouse in Potter/Tioga om nog steeds te trainen zoals George me leerde. Omdat Daisy Mae deel uitmaakt van Old Hemlock, is ze een zeer dominante vrouwelijke pup. George Ryman leerde me dat GBE niet genoeg wist over Ryman Grouse Dogs om ze te fokken toen GBE zijn kennel begon. Ik sta op het punt om te zien of het hebben van een deel van GBE's bloedlijn de Ryman Genetic-afdruk nadelig heeft beïnvloed of niet. Nadat ik veel jonge honden voor George Ryman ben begonnen, zal ik in staat zijn om in zeer korte tijd te vertellen, terwijl ik haar laat rennen, of de Ryman Genetic-afdruk nog steeds waar is in mijn pup. GBE had de neiging om slecht te kiezen in de eerste jaren van zijn kenneloperatie, honden die afkomstig waren van showvoorraad. Hij kwam terug naar de Real Ryman-honden, om te proberen de Grouse Dogs te krijgen die hij wilde. In feite gebruikte hij Rymans Blue Heather, een van de honden die ik begon, om zijn raslijn op te schonen en te hebben wat hij wilde als een Grouse Dog-lijn. Veel sportmensen lijken erg van de Old Hemlock-lijn te houden, ik heb Ruff, zijn allerbeste mannelijke Old Hemlock-hond, zien jagen, hij leek erg op George Rymans Grouse Dogs, zijn vader was een ongelooflijke Ryman Blue-dekreu. In de loop van de tijd hebben veel van de fokkers de Ryman genetische afdruk verwaterd, ik hoop dat de pup die ik van Wyss Fireside Setters heb ontvangen een grote Ryman Grouse Dog is, we zullen zien. De laatste pup die ik van Mike bij Wyss ontving, was een terugval naar de echte Ryman Grouse Dog, ik hoop dat deze pup dat ook is.
alles goed,
Pine Creek/Dave
L.C. Smith Man
Pine Creek Ryman Daisy, onze meest dominante Reid/Ryman Grouse dog, heeft nog nooit een Grouse dog gezien die haar talenten evenaarde, misschien zal haar naamgenoot haar talenten waarmaken.
Pine Creek Ryman Maggie Mae & ik. Een ongelooflijke Ryman Grouse dog van minder dan 2 jaar oud, ik mis haar enorm. God jaagt achter een geweldige Ryman Grouse dog.
alles goed,
Pine Creek/Dave
L.C. Smith Man
Pine Creek Ryman Daisy, onze meest dominante Reid/Ryman Grouse dog, heeft nog nooit een Grouse dog gezien die haar talenten evenaarde, misschien zal haar naamgenoot haar talenten waarmaken.

Pine Creek Ryman Maggie Mae & ik. Een ongelooflijke Ryman Grouse dog van minder dan 2 jaar oud, ik mis haar enorm. God jaagt achter een geweldige Ryman Grouse dog.