Shotgun Forum banner

Nieuwe Federal hagelpatroon debuteert op de Shot Show.

14K views 166 replies 57 participants last post by  seb7515  
#1 ·
Ik ben erg enthousiast over dit nieuwe product, want een van mijn foto's staat op de doos. Sommige hiervan zijn geschoten op Nationals en als je goed hebt opgelet, was er een bord aan de Federal-kant van Vendors Row. Nu is het uit.

Dit is de 1e keer voor mij dat een van mijn foto's op een product staat.

#15 ·
15,99 ? Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen dat betalen
De afgelopen jaren ben ik verbaasd over het aantal mensen dat Winchester Diamond Grade munitie schiet in sporttoernooien. Dit spul wordt verkocht voor $16 tot $20 per doos. Het is uitstekende munitie, maar marginaal beter dan AA.

#13 ·
Dit is een koopje voor munitie. De adviesprijs voor HOA is $17,99 per doos. Het is een Top Gun-huls met een nieuwe wad (grote wup) en "hagel met hoog antimoongehalte", wat dat ook mag zijn.
Omdat ik ben gedegradeerd naar AA, kan ik deze munitie niet eens kopen. Ik blijf bij B&P en AA.

#14 ·
Dit is koopjesmunitie. De adviesprijs voor HOA is $17,99 per doos. Het is een Top Gun-huls met een nieuwe wad (geweldig) en "hoog antimoongehalte", wat dat ook is.
Omdat ik ben gedegradeerd naar AA, kan ik deze munitie niet eens kopen. Ik blijf bij B&P en AA.
Alleen voor "Master Class"??? 😁

Ik blijf bij de Bornaghi Gold. Niet te verslaan.

#22 ·
Maar zal het er daadwerkelijk voor zorgen dat masterclass “ iets betekent “. Dat is de echte vraag die hier door verschillende mensen wordt gesteld. Ik ben bang dat ik eruit ben omdat ik geen MC ben en het het niet zinvol zal maken. Als het nu “ Professionele Master Class “ zou heten, zou dat meer betekenen. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

#32 ·
Ik ben erg enthousiast over dit nieuwe product, want een van mijn foto's staat op de doos. Sommige hiervan zijn geschoten op Nationals en als je goed hebt opgelet, was er een bord aan de Federal-kant van Vendors Row. Nu is het uit.

Dit is de eerste keer voor mij dat een van mijn foto's op een product staat.

View attachment 134319

Master Class Hagelpatroon
Goed voor je Lefty, dat is best cool!

#33 ·
Man, sommigen van jullie zouden een kankerzaal moeten bezoeken. Ik weet zeker dat je die mensen een nog slechter gevoel kunt geven dan ze al hebben. :rolleyes:

Ik heb het persbericht gelezen. Het lijkt me duidelijk dat dit een HOA-omhulling is zonder de premium herlaadbare (messingkop) huls. Dit zou een poging zijn om een premium huls (dat betekent goede harde hagel) aan te bieden tegen (iets?) lagere kosten dan de HOA-hulzen. En nee, ze hebben geen taps toelopende wad in een rechte wandhuls gestopt. Dat zou onzinnig zijn. Ze zouden qua kosten tussen Top Gun en HOA in het schap moeten vallen.

Als herlader ben ik hier niet zo enthousiast over, want na een toernooidag zou je me in de emmers kunnen zien zoeken naar die mooie HOA-hulzen die mensen schieten en weggooien. ;)

#40 ·
Mensen, sommigen van jullie zouden eens een kankerzaal moeten bezoeken. Ik weet zeker dat jullie die mensen een nog slechter gevoel kunnen geven dan ze al hebben. :rolleyes:

Ik heb het persbericht gelezen. Het lijkt me duidelijk dat dit een HOA-omhulling is zonder de premium herlaadbare (messingkop) huls. Dit zou een poging zijn om een premium huls (dat wil zeggen goed hard hagel) aan te bieden tegen een (iets?) lagere prijs dan de HOA hulzen. En nee, ze hebben geen taps toelopende wad in een rechte wand huls gestopt. Dat zou asenijn zijn. Ze zouden qua prijs tussen top gun en HOA in het schap moeten vallen.

Als herlader ben ik hier niet zo enthousiast over, want na een toernooidag zou je me in de emmers kunnen zien zoeken naar die mooie HOA hulzen die mensen schieten en weggooien. ;)
Ik zal deze nieuwe hulzen pas volledig beoordelen als 1) we een straatprijs zien; 2) iemand de hardheid van het hagel meet; en 3) de Master Class wordt gepatrooneerd en geanalyseerd. Ik ben al lang geleden gestopt met het geloven van reclame.
Vanaf vandaag is AA-munitie zo goed als het maar kan en het is goedkoper dan HOA of STS.

#35 · (Edited)
Ik ben erg enthousiast over dit nieuwe product, want een van mijn foto's staat op de doos. Sommige hiervan zijn gemaakt op Nationals en als je goed oplette, was er een bord aan de Federal-kant van Vendors Row. Nu is het uit.

Dit is een primeur voor mij om een van mijn foto's op een product te hebben.

View attachment 134319

Master Class Hagelpatroon
Leuke prestatie om een van je foto's op de doos te krijgen. Gefeliciteerd. Ik heb geluk als een van mijn foto's de voorkant van de koelkast haalt.

#38 ·
Welnu, als ze reclame maken voor "hard" hagel (die uiteindelijk objectief gemeten zal worden op de Trapshooters-pagina) en een stalen hulzenkop, zou dat vermoedelijk een vervanging zijn voor hun Gold Medal Grand-lijn.

De GM Grands zijn ruim een jaar geleden zo goed als verdwenen uit de schappen van de winkels. Je kunt nog steeds een functionele Federal GMG-webpagina vinden als je er op Google naar zoekt, maar ze hebben de "toegang" tot die ruimte verwijderd - je kunt GMG niet vinden als je naar hun hoofdpagina voor munitie gaat en in hun productlijnenmenu kijkt.

Ik kan Winchester AAs kopen bij Walmart voor $10,50 per doos en dan de eenmalig gebruikte hulzen verkopen als ik niet herlaad. Ook verkoopt Winchester me doorgaans zeer sferische hagel en Federal verkoopt me doorgaans zeer asferische pellets. De straatprijs van deze nieuwe "Grand"-varianten zou dus ruim onder de $10 moeten liggen om voor mij interessant te zijn.

#44 ·
Ik zal zeggen… Voor de juiste prijs zou ik absoluut geïnteresseerd zijn in deze als duivenladingen. Ik schiet graag hoog-antimoon #7.5s op duiven. Maar ik hou ook van een stalen bodem, dus ik kan gemakkelijk emmers vol hulzen ophalen met een magneet na een openingsweekend. (Ik haat het om te zwerven en hulzen achter te laten.)

Het blauwe plastic zou het vrij gemakkelijk maken om ze in het gras te vinden.