Shotgun Forum banner

Beginner - Beste betaalbare shotgun voor skeet en sport schieten?

6.2K views 72 replies 35 participants last post by  mudpack  
#1 ·
Groeten,

Ik ben een beginner met vuurwapens, vooral met hagelgeweren. De laatste tijd heb ik interesse gekregen in de hobby van sport- en kleiduifschieten en ik ben van plan om minstens een of twee keer per maand naar de kleiduivenschietbaan te gaan. Daarom hoop ik wat begeleiding te krijgen over hagelgeweren, specifiek in de O/U-categorie, semi-automatisch of zelfs pompactie. Ik ben op zoek naar een betaalbaar maar kwalitatief hagelgeweer voor een prijs tot 700 $.

De vier hagelgeweren die ik tot nu toe heb uitgekozen, gebaseerd op mijn onderzoek:

1. Yildiz Sporting HPS 12
2. Tweedehands Weatherby Orion 12G 28` gemaakt in Japan voor 450 $
3. CZ 612 Target
4. Stoeger M3000

Zijn alle over-unders ook in staat om goed te kleiduifschieten en sportschieten? Is er een nadeel aan het gebruik van je gewone O/U in vergelijking met een die specifiek is gebouwd voor kleiduif- en sportschieten?

Alle begeleiding zou zeer gewaardeerd worden.

#4 ·
Uw grote “nadeel” bij het gebruik van uw “standaard” O/U in plaats van een die is gebouwd voor het schieten op doelen, is over het algemeen het gewicht. Hoewel het voor sommige mensen misschien geen slechte zaak is, zijn “veldgeweren” meestal lichter dan hun “sport”-tegenhangers. Dit kan worden bereikt door kortere lopen, slankere ribben, slankere kolf, het gebruik van extractoren in plaats van uitwerpers en lichtmetalen ontvangers. Minder gewicht is gelijk aan meer terugslag bij gebruik van een bepaalde lading.

Het zoeken naar een O/U-geweer (in kaliber 12) van ongeveer 8 pond is erg populair voor het schieten op doelen. Verstelbare kammen, dubbele korrels,
Multichoke-systemen (de meeste nieuwe wapens hebben dit), bredere ribben, langere lopen en palmzwellingen zijn allemaal zeer populaire toevoegingen voor doelgeweren ten opzichte van hun veldgeweer-tegenhangers.

Succes en ik hoop dat je het leuk vindt om te schieten!

#5 ·
Er is een gezegde dat waar is: Pas op voor de man met één geweer, hij weet waarschijnlijk hoe hij ermee moet schieten. Je kunt waarschijnlijk alles doen met slechts één geweer, vooral met de schroefchokes die er tegenwoordig zijn. En als je later een tweede geweer krijgt, bewaar dan ook de eerste. Mijn aanbeveling zou een over/under geweer zijn. Met de inflatie die we hebben en zullen blijven hebben, wees bereid om meer uit te geven om een Browning te kopen die een leven lang meegaat en zijn waarde behoudt. Welkom bij de schietsport.

#50 · (Edited)
Er is een gezegde, dat waar is: Pas op voor de man met één pistool, hij weet waarschijnlijk hoe hij ermee moet schieten.
Zoals veel oude gezegden is dat een product van iemands verbeelding.
Ik heb ontdekt dat de man die een dozijn mooie shotguns heeft, waarschijnlijk beter weet hoe hij moet schieten dan de man met één.

Ik veronderstel dat de man met één golfclub een betere handicap heeft dan de man met meerdere clubs?
Of is de man die één hengel bezit over het algemeen een meer ervaren visser dan de man met vijftien hengels?

#6 ·
Kleiduifschieten vereist volume. 25 tot 100 doelen voor één ronde. Een licht geweer zal je afmaken.

Dus een geweer dat helpt om de terugslag te verminderen is een must. Mijn geweren wegen allemaal 8+ pond. En ik schiet lichte ladingen. Het geweer behoudt enige waarde. Al het andere is een verbruiksartikel. Wees niet te goedkoop met het geweer.

#8 ·
Groeten,

Ik ben een beginner met vuurwapens, vooral met hagelgeweren. De laatste tijd heb ik interesse gekregen in de hobby van sport- en kleiduifschieten en ik ben van plan om minstens een of twee keer per maand naar de kleiduivenschietbaan te gaan. Daarom hoop ik wat begeleiding te krijgen over hagelgeweren, specifiek in de O/U-categorie, semi-automatisch of zelfs pompgeweer. Ik zoek een betaalbaar maar kwalitatief goed hagelgeweer voor de prijs tot 700 $

De vier hagelgeweren die ik tot nu toe heb uitgekozen, gebaseerd op mijn onderzoek:

3. CZ 612 Target
4. Stoeger M3000

Zijn alle over-unders ook in staat om skeet en sportschieten goed te doen? Is er een nadeel bij het gebruik van je gewone O/U in vergelijking met een die specifiek is gebouwd voor skeet- en sportschieten?

Alle begeleiding zou zeer op prijs worden gesteld.
Ik raad een Impala Plus aan. Het is een Turkse kloon van een Benelli Montefeltro en is goed gebouwd, met een goede trekker en ergonomie. Ik heb er onlangs een gehuurd op de lokale skeetbaan en er 75 keer achter elkaar mee geschoten.

#15 ·
Ik raad een Impala Plus aan. Het is een Turkse kloon van een Benelli Montefeltro en is goed gebouwd, met een goede trekker en ergonomie. Ik heb er onlangs een gehuurd op de lokale skeetbaan en er 75 keer achter elkaar mee geschoten.
De CZ 1012 is ook een Montefeltro-kloon en is een goed eerste wapen. Gemakkelijk schoon te maken, goede garantieservice indien nodig en een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik ben niet op de hoogte van de Impala om te vergelijken en te contrasteren, maar geef alleen een extra optie om naar te kijken.

#9 ·
Veldgeweren kunnen worden gebruikt voor skeet en sporting clays, maar over het algemeen zul je betere scores schieten met geweren die zijn gebouwd voor de kleidoel-sporten. Het hangt er gewoon van af hoe belangrijk de scores voor skeet en sporting clays voor jou zijn. Als je net begint, zal het verschil niet zichtbaar zijn, maar later wel. Als het primaire gebruik voor het geweer skeet en sporting clays zal zijn, spaar dan je centen en koop een geweer dat voor de klus is gebouwd. Er zijn genoeg goede Beretta- en Browning-geweren die de bank niet zullen breken en mensen kopen ze om een reden, omdat ze werken. Ik zou een gebruikt 'B'-geweer overwegen voordat ik de geweren koop die in de eerste post van de OP worden vermeld.

SteveY gaf je goed advies.

#10 ·
Ik denk dat anderen het erover eens zullen zijn dat het moeilijk zal zijn om een betrouwbare over/under in die prijsklasse te krijgen. Als je maar een paar schoten per jaar afvuurt, zit je waarschijnlijk goed in die prijsklasse. Maar als je een paar weekenden per maand 100 kleiduiven schiet, zul je waarschijnlijk teleurgesteld zijn door de betrouwbaarheid. Als ik jou was, zou ik op de tweedehandsmarkt kijken naar een Beretta A300. Je kans om een betrouwbaar wapen in de buurt van je prijsklasse te vinden op de gebruikte markt voor kwaliteitsvolle semi-automaten is veel groter. Of als je je budget verdubbelt en geduldig bent, kun je waarschijnlijk een gebruikte Beretta Silver Pigeon of Browning Citori vinden die een veel beter wapen is en zijn waarde beter behoudt dan de opties die je hebt genoemd.

#13 ·
Blijf weg van Turkse rommel.

A300 en kijk niet achterom.
Valt dat ook onder Stevens 555 O/U modellen?

Mijn .02 als een ander persoon die vrij nieuw is in het kleiduifschieten.
Ik begon met een 100 jaar oud familie-erfstuk Stevens SxS 12ga model 315.
Toen stapte ik over op een nieuwer (jaren 60), maar nog steeds oud, Stevens SxS 12ga model 5100.

Die twee hagelgeweren waren in het begin leuk; maar als lichtgewicht veldgeweren bedoeld om op te jagen.
Ze sloegen me wel een beetje in elkaar toen ik een volledige 100 rondes kleiduifschieten deed.
Dus na een paar maanden trok ik mijn portemonnee open en kocht ik een gloednieuwe Stevens 555 Sporting O/U 12ga.
En dat maakte een groot verschil in zowel mijn schouder als mijn scores.

Hoewel de Stevens 555 Sporting meer dan $700 kostte, was het net geen $900.
Ik ben er echt blij mee dat ik het heb gekocht.
Bovendien dachten een paar mensen op de baan dat het een veel duurdere gun was.
Een dacht zelfs dat het een Beretta van meerdere duizenden dollars was. :)

--ET

#12 ·
Groeten,

Ik ben een beginner met vuurwapens, vooral met hagelgeweren. De laatste tijd heb ik interesse gekregen in de hobby van sport- en kleiduifschieten en ik ben van plan om minstens een of twee keer per maand naar de kleiduivenschietbaan te gaan. Daarom hoop ik wat advies te krijgen over hagelgeweren, met name in de O/U-categorie, semi-automatisch of zelfs pompgeweer. Ik ben op zoek naar een betaalbaar maar kwalitatief hagelgeweer voor een prijs tot 700 $

3. CZ 612 Target
4. Stoeger M3000

Kunnen alle over-unders ook goed skeet en sportschieten? Is er een nadeel aan het gebruik van je gewone O/U in vergelijking met een die speciaal is gebouwd voor skeet en sportschieten?

Alle advies zou zeer gewaardeerd worden.
Ik zou aanraden om het meest betrouwbare wapen in uw prijsklasse te kopen. U kunt een goed pompgeweer, een semi-automaat voor beginners of een low-end over-under in uw prijsklasse krijgen. Ik heb vele jaren met een pompgeweer geschoten en gebruik er af en toe graag een voor skeet en sporting clays. Het pompgeweer maakt me echter moe na 50-100 schoten. Tegenwoordig geef ik de voorkeur aan een gasgestuurd semi-automatisch hagelgeweer voor het grootste deel van mijn kleiduifschieten. Een gasgestuurde semi-automaat helpt de terugslag te verminderen.

In uw prijsklasse zijn de eerste gasgestuurde semi-automaten die in me opkomen de Beretta A300 Ultima of de minder dure Tristar Viper G2. U zou een nieuwe Tristar in uw prijsklasse moeten kunnen kopen. Er lijkt momenteel een grotere beschikbaarheid te zijn van goedkope traagheids semi-automatische hagelgeweren op de markt. Een traagheidsgeweer zal werken, maar ze zullen meestal meer terugslag hebben dan een gasgestuurde semi-automaat.

Voor wat u van plan bent, zou mijn persoonlijke aanbeveling zijn om dit wapen te kopen:

#19 ·
Ik deel de mening van verschillende anderen dat uw beste gok in het budgetgebied waar u voor uw start-up pistool wilt zitten, een semi-automaat is. Nieuwe A300 Beretta kan iets boven uw budget liggen, maar is een super betrouwbaar en bewezen platform. Gebruikt in dat model kan passen bij uw $ doelstelling of u er in ieder geval dichtbij brengen.

Twee jongens die veel sporting clays schieten in mijn omgeving gebruiken de Tristar viper G2 sporting en lijken er veel geluk mee te hebben gehad. Dit zijn jongens die 3000 tot 4000 geregistreerde doelen per jaar schieten, plus oefenrondes.

Het pluspunt is dat een semi van ongeveer 7 pond wat aangenamer wordt om in het veld te dragen dan een O/U van 8 pond plus en het gassysteem zal volume doelen op de kleigronden verzachten en ook zwaardere veldladingen wat comfortabeler maken.

#20 ·
Groeten,

Ik ben een beginner met vuurwapens, vooral shotguns. De laatste tijd heb ik interesse gekregen in de hobby van sport- en kleiduifschieten en ik ben van plan om minstens een of twee keer per maand naar de kleiduifschietbaan te gaan. Daarom hoop ik wat advies te krijgen over shotguns, met name in de O/U-categorie, semi-automatisch of zelfs pompgeweer. Ik zoek een betaalbare maar kwalitatief goede shotgun voor een prijs tot 700 $

De vier shotguns die ik tot nu toe heb uitgekozen, gebaseerd op mijn onderzoek:

3. CZ 612 Target
4. Stoeger M3000

Ook, zijn alle over-unders in staat om skeet en sportschieten goed te doen? Is er een nadeel aan het gebruik van uw gewone O/U in vergelijking met een die speciaal is gebouwd voor skeet- en sportschieten?

Alle advies zou zeer gewaardeerd worden.
Ik zou een goede semi-automaat nemen voor de situatie die je hebt beschreven. Twee dingen over o/u's die je moet overwegen...
1. De meeste o/u's onder de $2k zijn imo rommel. Je kunt een topklasse semi-automaat krijgen voor $2k en een fatsoenlijke voor minder.
2. Over/under shotguns hebben elk hun eigen unieke gevoel/schieteigenschappen (veel meer dan semi-automaten). Totdat je meer ervaring hebt met kleiduifschieten, weet je niet echt wat je wilt in een over/under. Ook is een semi-automaat imo een gemakkelijker wapen om de sport mee te leren.

#21 · (Edited)
Het tweede wapen dat u noemt, is de in Japan gemaakte Orion. Dat waren degelijke wapens en Weatherby zal waarschijnlijk nog steeds behulpzaam zijn als u problemen heeft. Ze werden gemaakt door SKB.

Ik zou vragen om de aankoop te baseren op de evaluatie van een competente wapensmid.

Voor de hoeveelheid die u wilt schieten, zou het een solide keuze zijn, hoewel u mogelijk de chokes moet aanpassen. Dat kan gedaan worden, hoewel het uw uitgaven met niet minder dan $250 zal verhogen.

Het toevoegen van gewicht (indien nodig) en een goede terugstootpad is gemakkelijk en niet duur. Voor de prijs van $450, als die door SKB gemaakte Orion in goede staat is, zou het naar mijn mening een echte waarde zijn.

Natuurlijk is het enige probleem dat u zult hebben, zoals velen hier u zullen vertellen, dat niemand de zijkant van een schuur van binnenuit kan raken, tenzij u vaten van minstens 32-34 inch lang gebruikt! Sarcasme uit!

Voor informeel skeet en SC zullen de 28-inch lopen echter de klus prima klaren.

Het hangt ook enigszins af van uw fysieke afmetingen en kracht. Lang, jong en sterk en een zwaarder en langer gewapend wapen zou beter zijn.

Niet zo voor een oudere persoon, minder kracht of niet overdreven lang, 6 ft+ in lengte.

U moet zich afvragen hoe serieus u in uw nieuwe hobby wilt worden. Een of twee keer per maand en alleen voor de lol plus persoonlijke verbeteringsdoelen, dan zijn de Orion of een van de goedkopere Beretta- of Tristar-auto's bewezen presteerders.

Als u later van plan bent serieus competitief te worden, zult u meer kennis hebben en een weloverwogen beslissing kunnen nemen over wat voor u het beste werkt.

Veel succes en welkom in de fascinerende wereld van het schieten met een shotgun.

#23 ·
De vraag anders geformuleerd: is er een goedkoop wapen dat beter presteert dan zijn prijs? Je zou heel veel geluk hebben als dat zo was.

• Like
Reactions: 327001
#25 ·
Beste betaalbare shotgun voor skeet- en sportschieten?

Elk geweer dat $1 minder kost dan het duurste geweer van iemand anders is "complete rotzooi", "totale verspilling van geld", "je zult er spijt van krijgen", "koop een keer, huil een keer", bla bla bla..............
In sommige gevallen...ja, je zult dat soort antwoorden krijgen. Ik zou echter zeggen dat heel wat mensen hier gewoon antwoorden op basis van hun ervaring (en er zijn hier een aantal zeer ervaren mensen). $700 is simpelweg geen budget voor een fatsoenlijke O/U en ik ben het eens met sommige eerdere posters dat elke O/U die aan dat budget voldoet, rommel zal zijn. Zou het oké zijn om een keer per maand te schieten? Ja...misschien. Je zou er veel beter aan doen om een semi-automaat te kopen en iets te kopen dat echt lang meegaat, een goede beschikbaarheid van onderdelen heeft, enz. - en nog beter, het is haalbaar met zijn budget.

#27 ·
blijf je geld sparen totdat je een doelgeweer kunt kopen dat lang meegaat. Browning, Beretta. Iemand heeft net een Remington 1100 op deze site geplaatst die binnen het budget valt. Misschien moet je er een andere loop voor kopen, want het is een slug-loop.
Die 1100 heeft een 28" vent rib modified loop en de slug loop beide voor $700. Ik hou van 1100's, maar ik ben er bekend mee. Voor een beginner zijn ze gewoon niet zo praktisch als een geweer met choke tubes.

#29 ·
PRblu - gedachten over wat het kost om kleiduiven te schieten. $8 voor een doos patronen. Ongeveer 40 cent per doel, dus $20 per 25 doelen. Het loopt snel op en overschrijdt snel de investering in het geweer.

Verspil geen geld aan een goedkoop geweer. Bovendien zit er geen cachet in een goedkoop geweer.

• Like
Reactions: 327001
#30 ·
Ik zou die 1100 kopen. De prijs lijkt goed. Je bent er bekend mee. Je kunt alles doen wat je nodig hebt met een aangepaste loop en als je later schroefchokes wilt, kan deze worden voorzien van schroefdraad om ze te kunnen gebruiken. Als je de slug-loop niet nodig hebt, kun je hem verkopen, waardoor je minder voor het geweer hebt betaald. Kan er waarschijnlijk $150-$200 voor krijgen. Bekijk advertenties, misschien ben ik niet op de hoogte van de prijzen.

#33 ·
Als je je budget met $100 kunt verhogen, kun je een nieuwe Beretta a300 20 ga of 12 ga kopen voor $879 met een korting van $75, waardoor je op ongeveer $800 uitkomt. Ze kunnen worden aangepast voor de pasvorm en zijn zeer betrouwbaar. Als je de sport leuk vindt, kun je hem gebruikt verkopen en het grootste deel van je geld terugkrijgen als je besluit te upgraden. Als je ook geĂŻnteresseerd raakt in de vogeljacht, wil je hem houden om mee te jagen en uiteindelijk een speciaal doelgeweer kopen voor de sport die je het leukst vindt.

Ik heb verschillende sporting clay guns en gebruik ze in wedstrijden, maar schiet vaak skeet en kleiduiven met mijn a300 20 ga. Het is een leuk pistool om mee te schieten!

#38 ·
ET— zelfs dat beetje gewiebel zal het hout breken.
Nou, dan ben ik de pineut.
Want toen ik het voor het eerst merkte; controleerde ik alle schroeven en controleerde ik op eventuele aanpassingen.
Kon geen manier vinden om het gewiebel te stoppen.
Dus ga er maar vanuit dat het komt omdat ik geen $20.000 heb uitgegeven aan mijn eerste pistool. :p