Shotgun Forum banner

Remington overbelasting?

1.9K views 35 replies 16 participants last post by  brianpat6971  
#1 ·
Heb gisteren mijn "nieuwe" Ithaca Model 37, 16 ga, voor het eerst meegenomen naar de schietbaan. Heb een doos Federal, 7 1/2, probleemloos verschoten.

Ben overgestapt op Remington, 6, game load. De eerste patroon zat vast. Ik heb hem met mijn vinger eruit gepriegeld. Tweede patroon zat vast. Kon hem er niet uit krijgen. Volgens eerdere aanbevelingen heb ik geprobeerd hem met mijn mes eruit te wrikken.

De wapensmid heeft het gerepareerd. Hij zei dat het werd veroorzaakt door een overladen patroon; te veel kruit. De primer kwam naar buiten (stak uit) terwijl hij na het afvuren gelijk moest liggen. Hij zei dat dit alleen veroorzaakt kon worden door overladen.

De bovenste patroon is ongebruikt; de onderste patroon veroorzaakte de vastloper.

Moet ik contact opnemen met Remington? Ik heb meerdere dozen bij Walmart gekocht. Of bent u het niet eens met de wapensmid?

Bedankt voor uw input.

#2 ·
Hij zei dat dit alleen veroorzaakt kon worden door overbelasting.
Te veel hoofdruimte zal het doen en is veel waarschijnlijker dan overbelasting.

#16 ·
Ik ga voor een slechte huls. De komvormige basis laat de primer een beetje terugkomen. De primer kreeg een vrij lichte klap voor een 37. Is de metalen basis toevallig in de extractor-inkepingen gebold?
Weet het niet zeker over de extractor. Ik zal de Federal opnieuw schieten om te zien of deze ook bol staat. En ik zal de wapensmid vragen of de uitstulping in de extractor is teruggegaan.

#15 ·
De wapensmid is geen idee.
Wat zou volgens u de zwelling kunnen hebben veroorzaakt? Het pistool liep niet vast met de Federal, maar liep twee keer vast met de Remington. Ik kon de tweede jam er niet uit krijgen. De wapensmid maakte het los en liet me de zwelling zien.

Nogmaals bedankt voor al uw reacties.

#11 ·
Haal er een uit elkaar en weeg het poeder. Misschien ook wel het verkeerde poeder? Ik had wat Hornady slugs die dat deden. Ze liepen niet vast, maar de primer kwam naar buiten. De terugslag was iets meer dan bruut. Hoe zien de lege Federals eruit? Dat ziet eruit als nieuwe Remington-hulzen, want ze hebben Federal primers erin. Er zijn al eerder fouten gemaakt in munitiefabrieken. Jim

#13 ·
Haal er een uit elkaar en weeg het poeder.
Kan ook het verkeerde poeder zijn?
Ik had een paar Hornady slugs die dat deden. Ze liepen niet vast, maar de primer kwam naar buiten. De terugslag was iets meer dan bruut.
Hoe zien de lege Federals eruit?
Dat lijken nieuw geproduceerde Remington hulzen, want ze hebben Federal primers.
Er zijn al fouten gemaakt in munitiefabrieken.

Jim
Bedankt voor al uw reacties. Ja, ik heb niet naar de Federal hulzen gekeken. Ik ga nog een doos van de Federal verschieten en kijken of ze uitpuilen.

#14 ·
Ik zou aannemen dat als dit veroorzaakt zou worden door een probleem met het pistool, het met elk merk patroon zou gebeuren. Headspace problemen die erg genoeg zijn om een primer naar buiten te laten komen, zouden niet veranderen op basis van merk, denk ik niet.
Niet zeker over de headspace. De wapensmid zei dat hij het pistool grondig had onderzocht en dat alles er goed uitzag. Ik wist het probleem niet toen ik op de schietbaan was, dus ik heb niet naar de Federal hulzen gekeken. Ik ben van plan om weer met de Federal te schieten om te zien of ze ook uitpuilen.

#20 ·
Nam mijn "nieuwe" Ithaca Model 37, 16 ga, gisteren voor het eerst mee naar de schietbaan. Schoot een doos Federal, 7 1/2 er probleemloos doorheen.

Overgeschakeld op Remington, 6, game load. De eerste huls zat vast. Ik peuterde hem er met mijn vinger uit. Tweede patroon zat vast. Kon hem er niet uithalen. Naar aanleiding van eerdere aanbevelingen heb ik geprobeerd hem met mijn mes eruit te wrikken.

De wapensmid heeft het gerepareerd. Hij zei dat het werd veroorzaakt door een overladen patroon; te veel kruit. De primer kwam naar buiten (stak uit) terwijl hij na het afvuren gelijk moest liggen. Hij zei dat dit alleen veroorzaakt kon worden door overladen.

De bovenste huls is ongebruikt; de onderste huls veroorzaakte de vastloper.

Moet ik contact opnemen met Remington? Ik heb verschillende dozen bij Walmart gekocht. Of bent u het niet eens met de wapensmid?

Bedankt voor uw input.

View attachment 142555 View attachment 142557
Doe een doos Winchester in de mix en kijk hoe ze uitwerpen

#21 ·
Heb gisteren mijn "nieuwe" Ithaca Model 37, 16 ga, voor het eerst naar de schietbaan gebracht. Heb een doos Federal, 7 1/2, probleemloos erdoorheen geschoten.

Overgeschakeld op Remington, 6, game load. De eerste patroon liep vast. Ik peuterde hem er met mijn vinger uit. Tweede patroon liep vast. Kon hem er niet uit krijgen. Na eerdere aanbevelingen heb ik geprobeerd hem met mijn mes eruit te wrikken.

De bovenste patroon is ongebruikt; de onderste patroon veroorzaakte de vastloper.

Moet ik contact opnemen met Remington? Ik heb verschillende dozen bij Walmart gekocht. Of bent u het niet eens met de wapensmid?

Bedankt voor uw input.

Ik hoop dat de wapensmid het goed heeft gecontroleerd. In de afgelopen 5 of 6 decennia heb ik praktisch elk merk hagelpatronen geschoten, Remington, Federal, Winchester, Canuk, etc., en praktisch elke lading van 2's tot 9's, #1 buckshot en slugs, door mijn vroege jaren 60 Ithaca 37 16 gauge, evenals een oude Stevens 311 16 gauge zonder enig probleem. Veel succes in de toekomst.

#22 ·
Was het messing van de Federals laag? Je zegt "nieuw", dus ik neem aan dat het nieuw voor je is. Als dat pistool een constant dieet van laag messing had gehad en je overstapte op hoog messing, kon er zich koolstof ophopen boven het laag messing en het hoog messing vastzetten. Dat is me 37 jaar geleden overkomen. De kameropening heel goed schoongemaakt en het probleem was verdwenen...

#27 ·
Was de Federals low brass? Je zegt "nieuw", dus ik neem aan nieuw voor jou. Als dat pistool een vast dieet van low brass had gehad, en je schakelde over op high brass, kon er koolstof zich ophopen boven de low brass en de high brass vastzetten. Dat is me 37 jaar geleden overkomen. Ik heb de kameropening heel goed schoongemaakt en het probleem was weg...
Ik zal naar de kamer kijken. Bedankt

#24 ·
Ik denk echt dat het een shell-probleem is, maar ik zou een complete demontage en een complete diepe reiniging voorstellen. De bout vergrendelt in een inkeping in de bovenkant van de ontvanger en die inkeping moet brandschoon zijn. Model 37's verliezen hun headspace niet.
Eens,
OP, zijn dit gloednieuwe hulzen en heb je ze in een winkel gekocht?

#28 ·
Een andere gedachte die ik net had en die het meest waarschijnlijk is. Wat is de kans dat je wapensmid de huls uit je pistool heeft geslagen met een schoonmaakstok? Ik heb dat vaker gezien dan dat het resultaat een iets uitstekende primer was waarbij de schoonmaakstok als ontkapper fungeerde. Dat zou het meest logisch zijn van alle opties, dat de huls gewoon in de loop vast kwam te zitten door de stalen kop, en dat de primer er achteraf uitstak, vooral omdat je maar een steekproef van twee hebt en de andere huls niet meer lijkt te hebben.

#30 ·
Een andere gedachte die ik net had en die het meest waarschijnlijk is. Wat is de kans dat je wapensmid de huls uit je geweer heeft geslagen met een schoonmaakstok? Ik heb dat vaker gezien, waarbij het resultaat een iets uitstekende primer was waarbij de schoonmaakstok als ontstekingskapje fungeerde. Dat zou het meest logisch zijn, dat de huls gewoon in de loop vast kwam te zitten door de stalen kop, en dat de primer pas achteraf uitstak, vooral omdat je maar een steekproef van twee hebt en de andere huls niet meer lijkt te hebben.
Zeker de moeite waard om te onderzoeken.

#29 ·
IMO is de kans redelijk groot dat dit een shell-probleem is. Ik heb geen recente Remington 16 Ga. munitie uit de productie geprobeerd, maar ik heb "plakkerige" problemen gehad toen ik hun low-end zwarte hulzen spul in 12 Ga. probeerde via een SXS.

In 16 Ga. heb ik consistente problemen met Fiocchi-hulzen die uitzetten en vast komen te zitten in mijn 1930 A5 en in mijn Citori.......maar ze werken wel in mijn BPS 16 en Remington Model 11. Federal, Rio en B&P werken in al mijn 16's. Ik moet concluderen dat er gewoon een aantal combinaties van shell/gun zijn die men moet vermijden.

#31 ·
IMO is de kans redelijk groot dat dit een probleem met de huls is. Ik heb geen recente Remington 16 Ga. munitie uit de productie geprobeerd, maar ik heb "plakkerige" problemen gehad toen ik hun low-end zwarte hulzenmateriaal in 12 Ga. via een SXS probeerde.

In 16 Ga. heb ik consistente problemen met Fiocchi-hulzen die uitzetten en vast komen te zitten in mijn 1930 A5 en in mijn Citori.......maar ze werken wel in mijn BPS 16 en Remington Model 11. Federal, Rio en B&P werken in al mijn 16's. Ik moet concluderen dat er gewoon een paar patronen/geweer-combinaties zijn die men moet vermijden.
Ja, dat is wat mijn vriend zegt. Ik moet misschien een patroon vinden die in mijn Ithaca werkt en daarbij blijven. Ik zal de Federal weer afvuren en, zoals voorgesteld, Winchester. Ik hoop dat ik geen andere vastzittende huls krijg.

#36 ·
Nam mijn "nieuwe" Ithaca Model 37, 16 ga, gisteren voor het eerst mee naar de schietbaan. Schoot een doos Federal, 7 1/2 er prima doorheen.

Overgeschakeld op Remington, 6, game load. De eerste patroon liep vast. Ik peuterde hem er met mijn vinger uit. Tweede patroon liep vast. Kon hem er niet uit krijgen. Na eerdere aanbevelingen probeerde ik hem met mijn mes eruit te wrikken.

Bedankt voor uw input.

Ik denk dat de enige manier om zoveel primer/headspace te krijgen, is dat de loop niet correct is vastgeschroefd.