Shotgun Forum banner

410 Triple Barrel - Beste 410 Waterfowl Shotgun?!

3K views 42 replies 11 participants last post by  Dave in AZ  
#1 ·
Ik heb nu meer dan een jaar met mijn Charles Daly Triple Crown 410/28ga doorgebracht en mijn persoonlijke TSS handladingen op watervogels geschoten. Ik kan persoonlijk zeggen dat het veruit de beste 410 is voor de jacht op watervogels!

Ik hoef geen hulzen te achtervolgen, wat de belangrijkste reden was dat ik het kocht..

Het heeft een 26-inch loop en zwaait super.

Het heeft 3 aparte chokes!! Ik gebruik veel Cylinder, Cylinder, Improved Cylinder, maar ook Cylinder, Improved Cylinder, Mod.
Ik wissel vaak mijn chokes in het veld, afhankelijk van hoe de vogels vliegen.

Afgelopen herfst schoot ik 150grs (iets minder dan 3/8oz) #9.5 TSS @ 1700 FPS op woodies.. het sloeg ze neer tot 40+ yards!

Ik schoot 150grs en 175grs #8s en #9s @ 1675 FPS op grote eenden en ganzen tot 45-50 yards en het sloeg ze weer neer!

Ik laadde wel een paar van mijn 1/2oz ladingen #8s, #9s en #9.5s @ 1500 FPS, maar merkte vaak dat 150grs of 175grs meer dan genoeg was!

Als je erover denkt er een te kopen, raad ik er sterk een aan!

Attachments

#2 ·
Ik heb nu meer dan een jaar met mijn Charles Daly Triple Crown 410/28ga mijn persoonlijke TSS handloads op watervogels geschoten. Ik kan persoonlijk zeggen dat het zonder twijfel de beste 410 is voor de watervogeljacht!

Ik hoef geen hulzen te achtervolgen, wat de belangrijkste reden was dat ik het kocht..

Hij heeft een 26” loop en zwaait super

Hij heeft 3 aparte chokes!! Ik gebruik veel Cylinder, Cylinder, Improved Cylinder, maar ook Cylinder, Improved Cylinder, Mod.

Afgelopen herfst schoot ik 150grs (iets minder dan 3/8oz) #9.5 TSS @ 1700 FPS op woodies... het sloeg ze neer tot 40+ yards!

Ik schoot 150grs en 175grs #8s en #9s @ 1675 FPS op grote eenden en ganzen tot 45-50 yards en het sloeg ze weer neer!

Ik laadde wel een deel van mijn 1/2oz ladingen #8s, #9s en #9.5s @ 1500 FPS, maar merkte vaak dat 150grs of 175grs meer dan genoeg was!

Als je erover denkt er een te kopen, raad ik er ten zeerste een aan!

#3 ·
Geweldige post! Op tijd, want ik heb vorige week net de identieke shotgun van een vriend afgevuurd. Ik herinner me dat ik "Duck Blind" dacht toen ik een 3-vogelflurry rookte. Ik laad en schiet 410 1/2 oz #9 TSS voor lokduiven, maar je 3/8 ladingen klinken interessant. Welke gegevens gebruik je, als je het niet erg vindt?

#4 ·
Geweldige post! Op tijd, want ik heb vorige week net de identieke shotgun van een vriend geschoten. Ik herinner me dat ik "Duck Blind" dacht toen ik een zwerm van 3 vogels rookte. Ik laad en schiet 410 1/2 oz #9 TSS voor het lokken van eenden, maar uw 3/8 ladingen klinken interessant. Welke gegevens gebruikt u, als u het niet erg vindt?
Goedemorgen!

Alle ladingen die ik schiet, zijn gegevens die ik persoonlijk heb ontwikkeld en professioneel heb laten testen door Precision Reloading. Van 150gr tot 328gr in 2,5" en dan 1/2oz tot 15/16oz in 3" Hulls.

#13 ·
Ik heb nu meer dan een jaar met mijn Charles Daly Triple Crown 410/28ga mijn persoonlijke TSS handladingen op watervogels geschoten. Ik kan persoonlijk zeggen dat het zonder twijfel de beste 410 is voor de watervogeljacht!

Ik hoef geen hulzen te achtervolgen, wat de belangrijkste reden was dat ik het kocht.

Hij heeft een loop van 26 inch en zwaait super.

Hij heeft 3 aparte chokes!! Ik gebruik veel Cylinder, Cylinder, Improved Cylinder, maar ook Cylinder, Improved Cylinder, Mod.

Afgelopen herfst schoot ik 150grs (iets minder dan 3/8oz) #9.5 TSS @ 1700 FPS op woodies... het sloeg ze neer tot 40+ yards!

Ik laadde wel een deel van mijn 1/2oz ladingen #8s, #9s en #9.5s @ 1500 FPS, maar merkte vaak dat 150grs of 175grs meer dan genoeg was!

Als je erover denkt er een te kopen, raad ik er ten zeerste een aan!
Waar worden deze drieloops geweren gemaakt? Turkije? Bedankt

#15 · (Edited)
Waarschijnlijk Turkije lol. Chiappa/Charles Daly
Ja, heb wat meer onderzoek gedaan. Het wordt gemaakt door Akkar in Turkije. Onder het label Akkar kun je dat geweer krijgen in een 28 gauge met 28 inch lopen. Alleen met een Daly. Ik zou denken dat de 26 inch lopen te zwak zouden zijn. Misschien is het prima boven lokvogels. Je lijkt het goed te doen met je 410. Ik neem aan dat je de 410 op die foto's hebt gebruikt. Of heb je de 28 gebruikt? 150 grains klinkt voor mij als een 410 lading.

#17 ·
Hier is de 28" 28ga van Akkar:

In hun 410 28 combo zijn ze 26". De 28ga is 2,75 kamer, 410 is 3in.

Hetzelfde voor de Charles Daly versie. Chiappa vermeldt ze niet meer.

Als ik 3 inch 28ga kamers en 28 inch lopen zou kunnen krijgen, zou ik de 28 410 combo echt overwegen.
Ben jij de echte Dave in AZ? Ik ben dol op je forum over watervogels en TSS!

Mijn 28ga heeft een 3” kamer, geloof ik. Ik zal het controleren als ik thuiskom.
26” lopen zijn perfect voor watervogels naar mijn mening met TSS watervogelladingen. Vooral 410 waar je het patroon wilt openen.

#23 ·
@fowlogic Bedankt! Ik heb eerder alle Tristar- en Browning-geweren online bekeken. Ik zag het verschil niet tussen cypher en trinity Ii, bedankt daarvoor.

Ze tonen nu 3 inch kamers op de specificaties. Ik ben echter niet bereid om een verkeerd gestempeld geweer te kopen, omdat ik het niet vertrouw om aan de 14k psi specificaties te voldoen zonder de juiste markeringen...

Ik vind de Tristar-aanbiedingen wel leuk. Ik wou dat de Cynergy in 28ga kwam, ik denk dat ze dat vroeger wel hadden, ik vind hem beter dan Citori. Maar tot nu toe ziet de Trinity eruit als mijn beste 3 inch ou optie voor een "gewoon voor de lol" geweer.

#25 ·
@fowlogic bedankt! Ik heb eerder alle Tristar- en Browning-geweren online bekeken. Ik zag het verschil niet tussen cypher en trinity Ii, bedankt daarvoor.

Ze tonen nu 3 inch kamers op de specificaties. Ik ben echter niet bereid om een verkeerd gestempeld geweer te kopen, omdat ik het niet vertrouw om aan de 14k psi specificaties te voldoen zonder de juiste markeringen...

Ik hou wel van de Tristar-aanbiedingen. Ik wou dat de Cynergy in 28ga kwam, ik denk dat ze dat vroeger deden, ik vind hem beter dan Citori. Maar tot nu toe lijkt de Trinity mijn beste 3 inch ou-optie voor een "just for fun"-geweer.
Dave, sprak vanochtend met Tristar. Al hun geweren gebruiken nu Beretta/Benelli Mobil choke tubes. Carlson's heeft vandaag 15 procent korting. Ik heb drie tubes besteld. Het gedeelte van de Cypher-boringen waar de choke tubes in zitten, kan te strak zijn. Deze chokes passen mogelijk niet, ook al hebben ze de juiste schroefdraad etc. Misschien moet ik een Daly Triple Crown kopen om de Carlson's choke tubes te kunnen gebruiken. Stel je dat voor. Een ander nieuw geweer moeten kopen om drie nieuwe choke tubes te gebruiken. Je hebt misschien wel geraden dat er geen baas (vrouw) is om dat mee te bespreken!! Ja, ik ben nog steeds geïnteresseerd in de Triple Crown 28.

#27 ·
Ik heb een sxs-versie gezien.
mijn "in" was om mijn vriend fatsoenlijke subsonische hulzen te bezorgen.
voornamelijk konijnen platmaken in het donker, stil.
Hij was het eigenlijk beu om helemaal opnieuw te laden, het duurde te lang tussen de batches en hij moest opnieuw leren en opnieuw leren wat hij aan het schieten was.
die dagen laadden we 1,1/8oz, lood,

#29 ·
De choke tubes van Carlson kwamen donderdag binnen en alle drie passen op de Cypher. De lichamen (OD) meten 0,611". Het schroefdraadgedeelte is 0,635". Mijn fabrieksvolle is 0,611 en 0,632. Het past ook strak. In de bestelnotities bij Carlson vermeldde ik deze nummers en dat hun tubes misschien te groot zouden zijn om te passen. De vernauwingen van de Carlson's zijn 0,541, 0,538 en 0,535. De 0,541 is een beetje kieskeurig om te beginnen, maar er is geen schade aan of aan de lopen. Dus het lijkt erop dat ik een excuus ben kwijtgeraakt om de 28 gauge Daly Triple Crown te krijgen. Maar er is nog hoop!! Als ik die kant op ga, zal ik het plaatsen. Idaho Guns heeft een locatie in Boise en ze vermelden de Triple Crown's. Drie schoten uit een vast sluitstukgeweer. Had nooit gedacht dat dat in mijn toekomst zou kunnen liggen.

#31 ·
Dus, ik ben vandaag overstag gegaan en heb een Triple Crown in 28 gauge besteld. Ik heb mijn Versamax Waterfowl Pro ingeruild. Hij was nieuw in '15 en had minder dan een doosje patronen erdoorheen. Er was niets mis mee en hij was in nieuwstaat. Een goede prijs gekregen voor de Triple Crown, maar niet veel voor de inruil. Ik heb een reserve loop en wat onderdelen die ik hier bij SW zal plaatsen. Ik zal posten wanneer de nieuwe '28' binnenkomt. De nieuwe Triple Crown's zouden Mobil Chokes moeten hebben, geen Remchokes. De onderdeelnummers zijn iets anders. Ze hebben een 'punt' in het nummer. De nieuwe 28 ga. is 930.082 in tegenstelling tot 930082. De UPC is 8053670717466. Ik denk dat de UPC voor de oudere wapens ook anders is. Heb al drie Carlson 28 ga. Mobil Choke tubes en Trulock en Carlson hebben geen 28 ga. Remchoke tubes op voorraad. Tenminste, toen ik voor het laatst keek.

#32 ·
Dus, ik ben vandaag overstag gegaan en heb een Triple Crown in 28 gauge besteld. Ik heb mijn Versamax Waterfowl Pro ingeruild. Hij was nieuw in '15 en er waren minder dan een doosje patronen doorheen gegaan. Er was niets mis mee en hij was in nieuwstaat. Een goede prijs gekregen voor de Triple Crown, maar niet veel voor de inruil. Ik heb een reserve loop en een paar onderdelen die ik hier bij SW zal plaatsen. Ik zal posten wanneer de nieuwe '28' binnenkomt. De nieuwe Triple Crowns zouden Mobil Chokes moeten hebben, geen Remchokes. De onderdeelnummers zijn iets anders. Ze hebben een 'punt' in het nummer. De nieuwe 28 ga. is 930.082 in tegenstelling tot 930082. De UPC is 8053670717466. Ik denk dat de UPC voor de oudere wapens ook anders is. Heb al drie Carlson 28 ga. Mobil Choke tubes en Trulock en Carlson hebben geen 28 ga. Remchoke tubes op voorraad. Tenminste, toen ik voor het laatst keek.
Leuk. Van wie heb je gekocht? ... nog steeds aan het zoeken.

#37 ·
Ik raak in de war als ik al deze tegenstrijdige dealerpagina's bekijk, ze tonen geen kamerinfo of tegenstrijdige info. Heeft iemand de 27ga triple crown in een 3" kamer?
Dave, er is helaas geen 3 inch kamer in 28 gauge! Ik ben er vrij zeker van dat alle beschrijvingen van verkopers die het tegendeel beweren, onjuist zijn. Ik heb het toch besteld. Met bismut en TSS ben ik gedekt voor mijn bescheiden behoeften. De Akkar Mammut in 28 gauge is er wel in 28 inch lopen. Akkar maakt de Triple Crown voor Charles Daly/Chiappa, maar zoals we weten is de Daly-versie er alleen in 26". Ik denk dat alle versies van het 28 ga. drieloopsgeweer een korte kamer hebben. Verdomme!!! Mijn nieuwe Citori en Cypher nemen 3 inch, dus ik moet voorzichtig zijn met geladen patronen.

#42 ·
Ik heb nu meer dan een jaar met mijn Charles Daly Triple Crown 410/28ga mijn persoonlijke TSS handloads op watervogels geschoten. Ik kan persoonlijk zeggen dat het voor mij zonder twijfel de beste 410 is voor de watervogeljacht!
Het heeft 3 aparte chokes!! Ik gebruik veel Cylinder, Cylinder, Improved Cylinder, maar ook Cylinder, Improved Cylinder, Mod.
Een cylinder choke in een .410 lijkt me een goede manier om dunne patronen te krijgen op alles wat verder is dan 20 yards...... niet?

#43 · (Edited)
Een cilinder choke in een .410 lijkt een goede manier om dunne patronen te krijgen op alles boven de 20 yards...... niet?
Nee, niet voor tss. Tss in een 410, je kunt 15" patronen krijgen die bruikbaar zijn voor kalkoen met cilinder. Het spreidt helemaal niet. Dit is de reden waarom we meestal een beetje staal bovenop laden, wat de dichtere tss verstoort terwijl het door de vlucht beweegt, en het patroon spreidt. Zelfs een beetje staal zal de 410 en 28ga tss patronen voor watervogels enorm verbeteren, en is de belangrijkste reden voor duplex tss ladingen - puur patroonverbetering.

Er zijn een heleboel 410 tss patronen geplaatst op kalkoensites, je zou versteld staan ​​hoe het bij elkaar blijft.