Shotgun Forum banner
21 - 34 of 34 Posts
Discussion starter · #23 ·
Oké, ten behoeve (of nieuwsgierigheid) van degenen die bijdragen, mijn gedachten over dit geweer :rolleyes:

Waarom de 32? Mogelijk een van de U/O's die een mijlpaal is in de geschiedenis van het U/O-ontwerp, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de B25 (waarvan er één in de kluis staat). Ik sta open voor correctie op dit punt.
Verzending? Niet echt een probleem, aangezien ik in Australië ben, ook al is het te ver om erheen te rijden om het te bekijken.
Houtbewerking? Als oude timmerman ben ik meer dan blij om in de kolf te hakken, hout eraf te halen, hout toe te voegen, wat dan ook, om het in de buurt van een redelijke pasvorm te krijgen om mee te schieten. Ik ben niet overdreven bezorgd over het eindresultaat, het is geen pronkstuk en zal dat ook nooit worden, maar kan ik er een eerlijk bruikbaar geweer van maken, dat is het doel. Misschien probeer ik zelfs wel te leren hoe ik de schaakbordpatronen voor de voorkant kan maken en de grip kan opfrissen? Nogmaals, afgezien van het feit dat het ding in de prullenbak gaat, gaat het vooruit.
Mechanisch? Behalve het verwijderen van het hout en het grondig schoonmaken en smeren, is dat de omvang van mijn vaardigheden in dit stadium, dus hopelijk is het mechanisch gezien degelijk.
Rail? Ja, niet standaard is niet ideaal.
Lopen? Ja, geef ze een goede schrobbeurt en kijk hoe ze eruit komen, misschien kan ik putjes laten wegslijpen?
Wat zou ik ermee doen?
Nou, een project om wat tijd in te steken en wat quality time in de schuur door te brengen. Er mee schieten op sporting en af en toe op eenden, gewoon voor de lol, en het kan best leuk zijn in de collectie. De B25 die ik heb, is geen pronkstuk, maar kan het best omschreven worden als een eerlijk geweer dat best aardig schiet, de 32 op hetzelfde niveau krijgen zou het doel zijn.

Wat ga ik doen?
Op korte termijn misschien afwachten en kijken of iemand het meer wil dan ik, zo ja, veel succes en ik hoop dat ze het opknappen en ermee schieten. Mogelijk een vrij zeldzaam beest in Down Under, dus het heeft zeker een paar bonusinteresspunten. Als het over een week of zo nog steeds vermeld staat, zal ik het meer overwegen (y)

Ik denk dat je een realistisch doel hebt voor de 32. Je zult veel leren en uiteindelijk waarschijnlijk een bruikbare klassieke O/U hebben die je niet bang zult zijn om daadwerkelijk te gebruiken uit angst dat het een deuk of kras oploopt. Ik zou zeggen, doe ze een aanbod.

In de loop der jaren heb ik een aantal "hard gelopen, nat weggezet" items gekocht, simpelweg om er meer over te leren toen ik ze weer bruikbaar maakte. Deze varieerden van het bouwen van een 2-wielige paardenkar uit een stapel metalen onderdelen tot het herbouwen van US Army McClellan zadels tot het terugbrengen van een sporterized M1917 naar de oorspronkelijke configuratie. Die projecten zijn enkele van de meest leerzame en plezierige geweest. Ik heb veel geleerd en eindigde meestal met een solide functioneel item.

Heeft geen honden gegraveerd in de zijkanten van de ontvanger en de loop ea4s zijn uitgeput in de schuifafdekking, wat betekent dat ze moeten worden opgelast om het pistool strakker te maken als ze nu niet strak zitten, er zou een kleine opening moeten zijn om rekening te houden met slijtage. Amerikaanse klassieker waarvan bijna een eeuw geleden slechts 6.000 exemplaren zijn gemaakt. Delgrego had parys en werkte eraan in de Parker shotgun shop. Ik weet niet zeker of hij er nog aan werkt of niet. Succes

Heeft geen honden gegraveerd in de zijkanten van de ontvanger en de loop ea4s zijn onderaan in de schuifafdekking, wat betekent dat ze moeten worden opgelast om het pistool strakker te maken als ze nu niet strak zitten, er moet een kleine opening zijn om rekening te houden met slijtage. Amerikaanse klassieker waarvan slechts 6k gemaakt zijn bijna een eeuw geleden. Delgrego had parys en werkte eraan in de Parker shotgun shop. Ik weet niet zeker of hij er nog aan werkt of niet.
Succes

Heeft geen honden gegraveerd in de zijkanten van de ontvanger en de loop ea4s zijn onderaan in de schuifafdekking, wat betekent dat ze moeten worden opgelast om het pistool strakker te maken als ze nu niet strak zitten, er moet een kleine opening zijn om rekening te houden met slijtage. Amerikaanse klassieker waarvan slechts 6k gemaakt zijn bijna een eeuw geleden. Delgrego had parys en werkte eraan in de Parker shotgun shop. Ik weet niet zeker of hij er nog aan werkt of niet.
Succes
DelGrego is gesloten en uit de handel.

Klinkt interessant en nostalgisch voor hier. Vraag me af welk verhaal het zou kunnen vertellen, zo ver van huis, 10000 mijl ten zuiden.

Vanuit mechanisch oogpunt, zoals Skeetman eerder zei, is er hier beneden, in Australië, geen kans om iets aan onderdelen te krijgen. Nul, nada! Tenzij je het zelf maakt en de vaardigheden hebt om het te doen. Je bent dus volledig op jezelf aangewezen als er iets sproo...ng... of crac...k gaat. Echte wapensmeden, en ik bedoel echte, geen zelfbenoemde of niet-geaccrediteerde prutsers die de bedriegersvlag voeren, zijn tegenwoordig zo goed als een uitgestorven herinneringssoort.

Je kunt iedereen die nog geloofwaardigheid heeft in het spel hier, in het hele land, op één hand tellen. Iedereen is in wezen uitgestorven, zonder dat er nieuwe mensen geïnteresseerd zijn, vanwege de zakelijke toekomst met waanzinnig strenge wapenwetten. Het heeft 30 jaar geduurd, maar het is gebeurd...

Slechts een overweging, want je kunt veel moeite doen om erachter te komen dat iets faalt 2 minuten nadat je dacht dat je je project had voltooid en afgerond.

Als je dat risico accepteert, veel tijd hebt of het gedekt hebt, ga er dan voor.

Het verkrijgen van onderdelen naar Down Under vanuit de VS is buitensporig duur, pijnlijk, papierwerk van beide kanten, het Pentagon en de overheid hier, prohibitieve accijnzen, belastingen en $$$$ eraan verbonden. Wees voorbereid, want je eerstgeborene zal deel uitmaken van de deal.

21 - 34 of 34 Posts