Oké, ten behoeve (of nieuwsgierigheid) van degenen die bijdragen, mijn gedachten over dit geweer
Waarom de 32? Mogelijk een van de U/O's die een mijlpaal is in de geschiedenis van het U/O-ontwerp, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de B25 (waarvan er één in de kluis staat). Ik sta open voor correctie op dit punt.
Verzending? Niet echt een probleem, aangezien ik in Australië ben, ook al is het te ver om erheen te rijden om het te bekijken.
Houtbewerking? Als oude timmerman ben ik meer dan blij om in de kolf te hakken, hout eraf te halen, hout toe te voegen, wat dan ook, om het in de buurt van een redelijke pasvorm te krijgen om mee te schieten. Ik ben niet overdreven bezorgd over het eindresultaat, het is geen pronkstuk en zal dat ook nooit worden, maar kan ik er een eerlijk bruikbaar geweer van maken, dat is het doel. Misschien probeer ik zelfs wel te leren hoe ik de schaakbordpatronen voor de voorkant kan maken en de grip kan opfrissen? Nogmaals, afgezien van het feit dat het ding in de prullenbak gaat, gaat het vooruit.
Mechanisch? Behalve het verwijderen van het hout en het grondig schoonmaken en smeren, is dat de omvang van mijn vaardigheden in dit stadium, dus hopelijk is het mechanisch gezien degelijk.
Rail? Ja, niet standaard is niet ideaal.
Lopen? Ja, geef ze een goede schrobbeurt en kijk hoe ze eruit komen, misschien kan ik putjes laten wegslijpen?
Wat zou ik ermee doen?
Nou, een project om wat tijd in te steken en wat quality time in de schuur door te brengen. Er mee schieten op sporting en af en toe op eenden, gewoon voor de lol, en het kan best leuk zijn in de collectie. De B25 die ik heb, is geen pronkstuk, maar kan het best omschreven worden als een eerlijk geweer dat best aardig schiet, de 32 op hetzelfde niveau krijgen zou het doel zijn.
Wat ga ik doen?
Op korte termijn misschien afwachten en kijken of iemand het meer wil dan ik, zo ja, veel succes en ik hoop dat ze het opknappen en ermee schieten. Mogelijk een vrij zeldzaam beest in Down Under, dus het heeft zeker een paar bonusinteresspunten. Als het over een week of zo nog steeds vermeld staat, zal ik het meer overwegen